قیمت لوله کشی ساختمان – نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان

قیمت لوله کشی ساختمان

ارایه اجرت , دستمزد و قیمت لوله کشی ساختمان و تاسیسات

اجرا و تعمیرات لوله کشی شوفاژ , آب و فاضلاب

اجرت نصب شیرالات و لوازم بهداشتی ساختمان

اجرا و قیمت لوله کشی گاز خانگی و تجاری

تلفن : 09129242783 بدون تعطیلی

قیمت لوله کشی ساختمان

برآورد قیمت لوله‌کشی ساختمان

شاید بتوان گفت پیش از اجرای عملیات لوله کشی، هزینه لوله کشی ساختمان برای برخی از مالکین و سازندگان از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد. طبیعتا پیش از اجرای هر فرآیندی افراد در مورد قیمت تمام شده آن با یکدیگر به توافق می رسند. به طور کلی با توجه به اینکه اجرای فرآیند لوله کشی ساختمان از اصلی ترین و حیاتی ترین بخش های بکار گرفته شده در منازل مسکونی است؛ می بایست تا جایی که امکان دارد از لوله های مناسب و از یک تعمیرکار بسیار حرفه ای و کارکشته در این زمینه بهره گرفت تا سیستم لوله کشی ساختمان بلافاصله یا زودتر از موعد مقرر خود خراب نشود.

در نتیجه نمی توان در خصوص براورد هزینه لوله کشی ساختمان به یک عدد واحدی دست یافت چرا که قیمت گذاری انواع لوله کشی های ساختمانی به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد و نمی توان بدون در نظر گرفتن این عوامل قیمت مشخصی را برای لوله کشی ساختمان برآورد نمود. در ادامه مطلب به این عوامل تأثیرگذار در هزینه لوله کشی ساختمان خواهیم پرداخت.

براورد قیمت لوله کشی ساختمان

عوامل تأثیرگذار در قیمت لوله کشی ساختمان

همان طور که می دانید قیمت لوله کشی ساختمان بر حسب شیوه بکارگیری لوله کشی، انتخاب لوله های مورد کاربست در فرآیند لوله کشی ساختمان، لوله کشی روکار یا توکار، لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب و در پاره ای از اوقات حتی انتخاب یک تعمیر کار مجرب و کارکشته و یا یک تعمیرکار آماتور و غیر حرفه ای نیز از یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین می توان بر حسب این عوامل مختلف قیمت لوله کشی ساختمان را برآورد نمود. در خصوص لوله کش نیز حتما پیش از سپردن کار به وی می بایست بر سر قیمت لوله کشی ساختمان با وی توافق کرد و پس از توافق بر سر قیمت تمام شده لوله کشی ساختمان بر حسب عوامل مختلف و نیز دستمزد وی می توان کار را به او سپرد تا برای لوله کشی ساختمان شما مراتب را با دقت نظر خاصی طی نماید. 

دستمزد لوله کشی ساختمان

هزینه کلی لوله کشی ساختمان شامل دو بخش خرید اجناسی مانند لوله و اتصالات و حمل آن و دستمزد لوله کشی ساختمان میشوند . از آنجا که با وجود نوسانات در قیمت خرید لوله واتصالات ثبات و قیمت دایمی وجود ندارد , نمیتوان براورد دقیقی برای هزینه تهیه اجناس نمود .

اما با توجه به ثبات نسبی که در عرف اجرتها و دستمزد های لوله کشی ساختمان وجود داشته و هر سال یک مقداری بین 10 تا 20 درصدی به دستمزد لوله کشی افزوده میشود , میتوان براورد حدودی در این زمینه ارایه داد.

در این راستا میتوان از چند روش برای ارایه قیمت لوله کشی ارایه داد.

ارایه قیمت به صورت متری , واحدی و کنترات . البته برای تعمیرات لوله کشی قیمت معینی وجود نداشته و بایستی توافقی بین کارفرما و مجری پیش از انجام کار و یا در حین انجام کار با جنس یا بدون وسایل انجام بگیرد.

هزینه تعمیرات لوله کشی ساختمان

برآورد هزینه تعمیرات لوله کشی ساختمان در بسیاری از موارد کار مشکلی است, مگر اینکه شکل و شمایل کار کاملا مشخص باشد. در کارهایی که نحوه اجرای کار و مصالح آن واضح هستند, یک براوردی از مخارج خرید لوله و اتصالات,  همراه با دستمزد با مالک یا کارفرما تعیین و توافق میشود. معمولا مجری لوله کشی بستگی به سختی کار و مدت زمانی که برای تعمیر لوله کشی صرف میشود یک معیاری در نظر گرفته و از 200 هزار تومان تا 2 میلیون تومان برای کارهایی که در طول یک روز زمان میبرد تعیین میکند.

قیمت لوله کشی متری

قیمت لوله کشی متری برای مجتمع های ساختمانی بزرگ ارایه میشود , زیرا متراژ کار زیاد است و استفاده از روشهای دیگر برای کمی گرانتر تمام میشود و نا مشخص بودن اجرای کار و تغییراتی که ممکن است در حین اجرا بوجود آید , دست یافتن به توافق را راحت تر میکند .

قیمت لوله کشی آب مصرفی و شوفاژ بصورت متری برای متراژهای بالا رقمی متری 69000 تومان تا 100000 تا سایز 1 اینچ  لوله کشی تک لایه و پنج لایه

لوله کشی فاضلاب پلیکا در حجمهای زیاد  حدود 55000تومان تا 82000 هر متر

لوله کشی فاضلاب پوش فیت هم متری 69000 تومان تا 92000 تومان  .

قیمت اجرای لوله کشی گاز هم تا سایز 3 از متری 120000 تا 170000 تومان .

بست کاری هر عدد 6000 تومان و آهن کشی و ساپورت بندی لوله کشی هم بصورت کیلویی محاسبه میشود .

لوله کشی آب روکار هم برای یک واحد کامل متری 17 تا  20000 تومان .

عایق کاری لوله کشی متری 5000 تومان اجرت .گرمایش از کف هر مترمربع 45000 تومان

لوله کشی آتش نشانی تا سایز 3 اینچ روکار و توکار متری 40000 تومان

قیمت واحدی لوله کشی

این نوع قیمت معمولا برای ساختمانهای چند واحدی ارایه میگردد .

قیمت واحدی لوله کشی بستگی به متراژ هر واحد و تعداد رایزرها و نزدیک بودن سرویس های بهداشتی و غیره پس از بازدید مجری از ساختمان محاسبه میشود .

البته این قیمتها بستگی به تعداد واحدها و مشاعات نیز تاثیرپذیر هستند . این قیمت برای یک واحد آپارتمان مسلما افزایش پیدا میکند .

نوع اجرای کار نیز از عواملی است که بر اجرت کار تاثیر میگذارد , مثلا لوله کشی پنج لایه و لوله کشی کلکتوری تا حدی گرانتر از لوله کشی اتویی و انشعابی است .

مثلا اجرت لوله کشی فاضلاب با پلیکا و لوله کشی سرد و گرم اتویی اگر برای یک واحد 70 متری حدود 1500000 تومان باشد با لوله اتصالات پوش فیت و پرسی حدود 2200000 خواهد بود . البته قیمت فوق مثال بود و بسته به سطح کار لوله کش ممکن است از این مقدار بیشتر یا کمتر اجرا شود .

اخیرا بخاطر بازرسی که در ساختمانها رایج شده است , اجرتها کمی افزایش یافته , زیرا این مساله موجب سختگیریهای بیشتر توسط ناظر و دوباره کاریهایی شده که باعث میشود , افزایش اجرت را در بر داشته باشد.

برای یکپارچه سازی دستمزد اجرا و تعمیرات لوله کشی و تجهیزات تاسیسات گرمایشی و سرمایشی سندیکایی تحت عنوان اتحادیه تاسیسات مکانیکی شروع به فعالیت نمود. این مساله در عین حمایت از مصرف کنندگان موجب تعیین یک چهارچوب مورد قبول از طرف مراجع ذی صلاح و کارفرمایان میشود. هرچند که با توجه به تنوع و تفاوتهای مختلف در نحوه اجرا و تعمیرات ممکن است اختلافات زیادی بین اجراهای مختلف وجود داشته باشد, اما وجود یک چهارچوب عرف برای معیار قرار دادن میتواند کمک زیادی به مجریان تاسیسات مکانیکی و سازندگان کند. با توجه به اهمیت برآورد هزینه و قیمت لوله کشی ساختمان در یک ساخت یک بنا آشنایی با حدود نرخ اتحادیه تاسیسات مکانیکی میتوان در هنگام عقد قرارداد به طرفین کمک کند.

نرخ اتحادیه تاسیسات مکانیکی

نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان 1401

به طور معمول هر ساله نرخ اتحادیه تاسیسات مکانیکی از سوی اتحادیه های استان و شهرستانهای کشور تهیه و صادر میشود. به طور کلی تفاوت زیادی در قیمت های شهرهای مختلف وجود ندارد, اما شرایط جغرافیایی و منطقه ای ممکن است موجب نوسانات جزیی دستمزد لوله کشی ساختمان شود. به طور کلی سختی کار, مهارت , تجهیزات مورد استفاده, مدت زمان مورد نیاز میتواند در مشخص کردن دستمزد لوله کشی تاثیرگذار باشد. به علاوه قیمت متریال مورد استفاده مانند قیمت لوله آب و فاضلاب و دیگر تجهیزات نیز ممکن است تا حدی بر این لیست قیمت اثر داشته باشد. از طرف دیگر در برخی از انواع لوله کشی مانند لوله کشی پنج لایه با استفاده از انواع دستگاه پرس لوله پنج لایه به دلیل گران قیمت بودن و مهارت استفاده از آن ممکن است, اختلاف زیادی در اجرت اجرای کار به وجود آید. حتی در برخی موارد برند لوله و قیمت لوله آب سرد و گرم نیز اختلاف دستمزد ایجاد میکند. تعدادی از برندهای خاص در زمینه نصب تجهیزات موتورخانه یا لوله ها نیز بر مبنای همین نرخها عمل میکنند. مثلا نمایندگی سوپرپایپ و نیوپایپ با توجه به تخصصی بودن قیمتهایی فراتر از اتحادیه را مبنای اجرای تاسیسات مکانیکی قرار میدهند. در ادامه میتوانید نرخنامه اتحادیه تاسیسات مکانیکی تهران را مشاهده نمایید.

لیست نرخ اجرت اجرای تاسیسات مکانیکی

اجرت  (تومان)

دستمزد لوله کشی فاضلاب چسبی همراه با ونت ثانویه اجرا در زیر سقف کاذب به ازای هر متر طول

60000

دستمزد لوله کشی فاضلاب چسبی به ازای هر متر طول

50000

اجرت لوله کشی فاضلاب بوش فیت به ازای هر متر طول

55000

اجرت لوله کشی آب و شوفاژ از سایز 16 الی 32 میلیمتر به صورت انشعابی به صورت توکار به ازای هر متر طول

40000

دستمزد لوله کشی آب و شوفاژ از سایز 16 الی 32 میلیمتر به سیستم کلکتوری به شکل توکار  به ازای هر متر طول

35000

دستمزد لوله کشی روکار آب و شوفاژ از سایز 16 الی 32 میلیمتر به سیستم سنتی به صورت روکار به ازای هر متر طول

50000

دستمزد لوله کشی روکار اب و شوفاژ از سایز 16 الی 32میلیمتر با روش لوله کشی کلکتوری به صورت روکار به ازای هرمتر طول

45000

نصب جعبه کلکتوری به ازای هر عدد 45*45 یا 45*65

400000

نصب جعبه کلکتور 90*45 به ازای هر عدد

450000

جوشکاری لوله تاسیسات آتش نشانی از سایز” 1 تا ” 3 به صورت توکار و روکار به ازای هر متر طول

90000

نصب فایرباکس به ازای هر عدد

400000

اجرت نصب شیر آتش نشانی به ازای هر عدد

220000

نصب ساپورت و بست لوله های فاضلاب با بست های گلابی به ازای هر عدد

25000

از دیگر نرخ هایی که هر ساله صادر شده و میتواند مبنای کار مجریان قرار گیرد, نرخ اتحادیه تاسیسات مکانیکی اصفهان, مشهد, شیراز و تبریز میباشد. البته همانطور که گفته شد, نرخ شهرهای مختلف تفاوت چندانی با همدیگر نداشته اما از لحاظ سازمانی هر یک از اتحادیه های فوق برای رسیدگی به امور منطقه خود جداگانه عمل میکنند.

از ایرادات نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان میتوان به کلی گویی و واضح نبودن دستمزدها و همچنین عدم وجود نرخ خرده کاری های لوله کشی اشاره کرد.

قرارداد لوله کشی

جمع بندی کلی در خصوص قیمت گذاری لوله کشی ساختمان

بنابراین به طور کلی می توان پیش از اجرای لوله کشی ساختمان با یک فرد خبره و با تجربه در این زمینه مشورت کرد تا در خصوص لوله کشی ساختمان و نوع لوله های بکار رفته شده در ساختمان شما را راهنمایی کند. تمامی لوله کش های ساختمانی پس از ورود به منطقه و منزل مسکونی مدنظر پیش از هر گونه عملی به متراژ ساختمان توجه دارند تا بر حسب متراژ ساختمان و لوله های بکار گرفته شده در آن و نیز شیوه های مختلف اجرای عمل بتوانند با کارفرمای خود بر سر قیمت لوله کشی ساختمان مربوطه به توافق برسند.

از طرفی دیگر نیز با توجه به نوسانات امروزه بازار ارز و دلار که قیمت ها لحظه ای تغییر می کنند، نمی توان به یک قیمت مشخصی دسترسی یافت چرا که قیمت های امروز با دیروز و نیز با فردا ممکن است متفاوت می باشد. بنابراین نمی توان یک قیمت مشخصی را به کارفرمایان اعلام نمود که منزل مسکونی وی با چه میزان هزینه ای لوله کشی آن صورت می گیرد. بنابراین اجرای تمامی این اعمال را می بایست به یک لوله کش با تجربه و منصف سپرد تا وی بر حسب تجربه و تخصص خودش با کارفرمای خود بر سر قیمت لوله کشی ساختمان به یک توافق نسبی برسد.


Call Now Button