قیمت لوله آب سرد و گرم

  • 0

قیمت لوله آب سرد و گرم

Category : لوله کشی

قیمت لوله آب سرد و گرم

در این نوشته به واکاوی انواع قیمت آب سرد و گرم پلیمری , تک لایه , 5 لایه , فویل دار و فلزی خواهیم پرداخت. مطمینا برای خرید لوله و اتصالات داشتن اطلاعات بیشتر میتواند در کیفیت و قیمت لوله کشی ساختمان مثمرثمر باشد.

از آنجا که هم اکنون انواع لوله های پلیمری و فلزی با مارکهای متفاوت تولید و عرضه میشوند, تفاوت قیمت لوله و اتصالات گوناگون, احیانا بسیاری از ما در انتخاب یک لوله خوب هم از لحاظ قیمت و هم از نظر کارایی برای اجرای لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی با مشکل انتخاب صحیح روبرو شویم. از این رو ما در در مطلب با بررسی ویژگی ها و قیمت انواع لوله های مناسب و قیمت لوله آب سرد و گرم سعی کرده ایم که شما را با توجه به بودجه تخصیص یافته آگاه کنیم.

به طور کلی برای لوله کشی آب سرد و گرم میتوان از لوله های تک لایه پلی پروپیلن , پنج لایه و سه لایه فویل دار یا کامپوزیت , لوله های تک لایه پکس و لوله اتصالات گالوانیزه استفاده کرد. البته لوله های گالوانیزه در حال حاضر فقط برای اجرای رایزر آبرسانی استفاده میشوند و تقریبا حدود 20 سالی است که در لوله کشی داخلی ساختمانها از آنها استفاده نمیشود. دلیل آن هم کاملا منطقی بوده و هم قیمت خرید لوله گالوانیزه بیشتر است , هم اجرای سخت و گرانی دارد و هم اینکه نسبت به لوله های پلیمری دوام کمتری دارند.

البته پایین ترین قیمت لوله آب را لوله های پلی اتیلن آبرسانی دارند که توجه به عدم امکان استفاده در لوله کشی آب گرم در این مبحث نمیگنجد.

خصوصیات لوله آب سرد و گرم در کنار قیمت و هزینه تمام شده میتواند در طول عمر لوله کشی و نیاز به تعمیرات لوله کشی ساختمان اثرگذار باشد.

قیمت لوله آب سرد و گرم

قیمت لوله آب سرد و گرم پلی پروپلین

قیمت لوله و اتصالات تک لایه PP یا همان لوله های پلاستیکی اتویی در مقایسه با  انواع دیگر لوله و اتصالات موجود در حال حاضر مقرون به صرفه ترین لوله کشی برای اجرای آب سرد و گرم مصرفی به حساب می ایند. خرید مقرون به صرفه لوله اتصالات سفید پلاستیکی همراه با طول عمر بالا, حمل و نصب آسان  موجب گشته است که  مارکهای گوناگونی مانند لوله آذین , یزد بسپار , بیست بسپار, ان پی اس , نیک بسپار اقدام به تولید بالای این نوع محصولات کنند. به تدریج همراه با توسعه و تعدد تولیدکننده های لوله اتصالات تک لایه با پیشرفتهایی که در زمینه تولید گرانول و کنترل کیفیت تولید لوله و اتصالات پلاستیکی انجام شد, باعث افزایش کفیفت این لوله اتصالات و دریافت علامت استاندارد ملی ایران گشت. استحکام خوب این لوله ها در مقابل درجه حرارت سردوگرم و تنشهای فیزیکی و قیمت مناسب آنها باعث شده است که در حال حاضر پرطرفدارترین لوله اتصالات در ایران باشند .

قیمت لوله آب سرد و گرم پلاستیکی سایز 20 در حال حاضر بسته به مارک لوله اتصالات از متری 13 هزار تومان تا 18 هزار تومان متغیر است . هر زانو , بوشن , یا سراهی پلاستیکی نیز از حدود 2 تا 6 هزار تومان به فروش میرسد . زانوی یا بوشن های یکسرفلز که آلیاژ برنج در آنها بکار رفته نیز از حدود 14 تا 25 هزار تومان بسته به نوع دنده بیرون یا داخل دنده قیمت دارند . با افزایش سایز هم قیمت لوله افزایش پیدا میکند و هم اتصالات , تا جاییکه که قیمت هر متر لوله  6 یا 2 اینچ در هرمتر به حدود 280 تا 320 هزار تومان میرسد و یک بوشن مغزی قطر 63 نیز در حدود 270 تا  310 هزار تومان ارزش دارد .

هر کارخانه بسته استراتژی و  با توجه به قیمت های رقابتی یک لیست قیمت تهیه کرده و نمایندگی فروش آنها ممکن است تا چندین درصد روی فاکتور صادر شده بسته به حجم خرید به مشتری درصد تخفیف اعطا میکند. بدیهی است در صورت افزایش مبلغ فاکتور قدرت چانه زنی و درصد تخفیف اجناس بالاتر برود. البته این تخفیفها برای خرید انبوه بوده و خرده فروشی تخفیف چشمگیری ندارد .

معروف بودن برند لوله و اتصالات و البته تجربه خوب استفاده آنها میتواند تعیین کننده قیمت مصرف کننده آن کارخانه میباشند. اما به دلیل گستردگی فروش کارخانه آذین میتوان گفت که این شرکت توزیع کننده اصلی این کالا در کل کشور بوده و البته کارخانه یزد بسپار هم به دلیل کیفیت خوب از مارکهای معروف این نوع لوله و اتصالات میباشد و کمی قیمت بیشتری از آذین لوله سپاهان دارد .

قیمت لوله پنج لایه

لوله های 5 لایه در مقایسه به انواع تک لایه فرق زیادی نداشته و تقریبا میتوان گفت که در سایزبندی متناظر با قیمت لوله آب سرد و گرم سفید حدودا هم قیمت هستند. اما به دلیل گران بودن اتصالات لوله های پنج لایه به خاطر استفاده  آلیاژ برنج در ساخت آنها در مجموع لوله کشی پنج لایه ممکن است که تا حدود 25 تا 35 درصد هزینه خرید لوله و اتصالات بیشتر شود .

البته این را نیز متذکر شویم که مصرف زانو و بوشن در اجرای لوله های پنج لایه به کمترین میزان ممکن میرسد و کیفیت لوله کشی در این نوع متریال بسیار بالاتر از  لوله های تک لایه است . در لوله کشی با لوله اتصالات پنج لایه لوله 16 پنج لایه دبی آب متناظر یا شاید هم بیشتر از لوله 2 فلزی یا 20 تک لایه را داشته باشد. یعنی در محاسبات لوله کشی با لوله های پنج لایه پایین ترین اندازه لوله اتصالات 16 میلیمتر است. حسن این لوله های علاوه بر مقاومت و ویژگیهای استحکامی بالا قابلیت اجرای روش لوله کشی کلکتوری میباشد که بسیار رایج و متداول است.

قیمت لوله 16 در حال حاضر حدود متری 11 تا 14 هزار تومان یعنی تقریبا 8 تا 12 درصد کمتر از لوله 2 پلاستیکی است . اما قیمت اتصالات یکسر فلز تک لایه به طور متوسط 19 هزار تومان و در پنج لایه جدودا 50 هزار تومان یعنی چیزی حدود 2.5 برابر  قیمت اتصالات . اما در مجموع و با ملاحظه این پارامتر که در لوله کشی یک واحد آپارتمان بیش از نیمی از خرید لوله و اتصالات مربوط خرید لوله ها میباشد, خرید لوله اتصالات پنج لایه بسته به برند حدودا 25 تا 40درصد بیشتر تمام میشود.

همانطور که میدانید اتصالات لوله های پنج لایه در دو نوع کوپلی و پرسی تولید و عرضه میشوند, و اجرای لوله های پنج لایه با اتصالات کوپلی نسبت به پرسی نیز کمی گران قیمت تر میباشند . برای آشنایی با اتصالات و لوله  های پنج لایه میتوانید با مراجعه به نمایندگی لوله نیوپایپ و مقایسه با قیمت سوپرپایپ به نتیجه نهایی در مورد خرید لوله های پنج لایه برسید .

لوله و اتصالات پنج لایه نیوپایپ در بین مارکهای مطح پایین ترین  قیمت و لوله اتصالات سوپرپایپ بالاترین قیمت  لوله اتصالات پنج لایه را دارند. البته به نظر میرسد تفاوت فاحشی از نظر کیفی نداشته و بیشتر استراتژی شرکتهاست که روی توزیع عمده و سود کمتر و بیشتر از تولید, مبنای این تفاوت قیمتها شده است. ایزوپایپ , ایزی پایپ , بی تی اس BTS نیز از برندهای مطرح دیگر در این بازار میباشند . لوله های پنج لایه برای لوله کشی شوفاژ و پکیج  هم استفاده شده و بسیار مقاوم هستند .

لوله های پکس تک لایه هم دسته دیگری از لوله های تک لایه یا ماده اولیه PEX هستند که به صورت پراکنده در برخی ساختمانها کار شده و قیمت آنها حدودا با قیمت لوله های پنج لایه یکسان میباشد.

قیمت لوله های سه لایه

لوله های سه لایه یا فویل دار در حقیت همان لوله های تک لایه بوده که یک لایه فویل در قسمت میانی آنها افزده شده است و از لحاظ کیفی و قیمت لوله آب سرد و گرم بین لوله های تک لایه و پنج لایه قرار دارند.


Log out of this account

Leave a Reply

Call Now Button