لوله کشی فاضلاب

لوله کشی فاضلاب و لوله کشی آب

اجرا و تعمیرات لوله کشی فاضلاب ساختمان

09129242783  کلی و جزیی, بدون تعطیلی , سراسر تهران

اجرا و تعمیر لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی با پلیکا , پوش فیت و پلی اتیلن

اجرا و تعمیر لوله کشی شوفاژ و گاز خانگی

تبدیل لوله کشی چدن به سایر سیستمهای لوله کشی

بازسازی و نوسازی لوله کشی فاضلاب و آب آپارتمان و مجتمعات ساختمانی, کف و زیرسقفی , لوله کشی فاضلاب سرویس بهداشتی , حمام , آشپزخانه,پارکینگ و مشاعات, تعویض لوله و اتصالات فرسوده و نشت داده به صورت تکه ای و مقطعی و کلیه خدمات لوله کشی آب , گاز , شوفاژ و فاضلاب ساختمان

هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان

لوله کشی فاضلاب

لوله کشی فاضلاب وظیفه جمع آوری و هدایت آب و فاضلاب کثیف را به خارج از ساختمان و آپارتمان و انتقال آن به چاه فاضلاب یا فاضلاب شهری اگو را بر عهده دارد.

شیب بندی مناسب , انتخاب سایز متناسب با محل مورد نظر بست کاری اتصالات و رایزر لوله فاضلاب و استفاده از چسب , ارینگ و جوش مناسب بین لوله و اتصالات از فاکتورهای مهم در لوله کشی فاضلاب میباشند.

به علت پر هزینه بودن تعمیرات لوله کشی فاضلاب بایستی لوله فاضلاب پیش از پوشاندن حتما تست شود. برای جلوگیری از ورود بوی نامطبوع فاضلاب به داخل خانه و آپارتمان بایستی حتما لوله کشی ونت نیز اجرا شود که به دو نوع فول ونت و ونت مشترک اجرا میشود.

در ایران و به خصوص در تهران بیشتر از لوله اتصالات پلیکا یا پی وی سی , پوش فیت و پلی اتیلن برای لوله کشی فاضلاب استفاده میشود.

در گذشته بیشتر از لوله کشی چدن برای این منظور استفاده میشد که به سبب سختی کار و قیمت تمام شده چدن تا حد زیادی استفاده از چدن منسوخ شده است.

تعمیر لوله کشی فاضلاب

لوله کشی فاضلاب

لوله کشی پلیکا یا لوله های پلی وینیل کلرید سخت جهت  زه بندی، لوله کشی فاضلاب لوله کشی آبیاری و آبرسانی در کشاورزی و باغ داری ، محافظ  کابل های الکتریکی و مخابراتی، ناودانی پشت بام ، تهویه مطبوع ، انتقال سیالات شیمیایی استفاده میشوند.

بخش بندی لوله های انتقال فاضلاب بدون فشار داخل ساختمان استاندارد ملی ایران  مورد مصرف برای این لوله ها شماره ISIR 9119 است.

لوله UPVC انتقال فاضلاب غیر تحت فشار درون  ساختمان با استفاده از حروف لاتین  تعریف شده زیر بر اساس مصرف مورد استفاده قرار می گیرند:

نوع  B برای لوله کشی  در روی کار داخل ساختمان یا برای لوله کشی فاضلاب بیرون ساختمان که به دیوار وصل می شوند است. نوع  D جهت لوله کشی برای اندازه یک متر کمتر از ساختمان، محلی که  لوله و اتصالات در زمین خاک شده و به سیستم اصلی و خروجی فاضلاب شهری وصل میشود.

شماره لوله اتصالات در لوله کشی فاضلاب دفنی بدون فشار استاندارد ملی مورد استفاده برای این لوله ها شماره ISIRI 9118 است. لوله UPVC لوله کشی فاضلاب دفنی  با استفاده از حروف  تعریف شده زیر بر حسب حوزه کاربرد مورد استفاده قرار می گیرند:

U مصرف لوله اتصالات برای فاصله بیش از یک متر از ساختمان که سیستم لوله کشی مدفون در خاک به آن وصل میشود. D مصرف لوله اتصالات برای اندازه یک متر و کمتر از ساختمان مکانیکه لوله اتصالات در زمین دفن شده و به سیستم اصلی فاضلاب اگو وصل میشوند.

لوله کشی فاضلاب

UD قابل استفاده برای تمام مصارف و بسیار قوی لوله کشی آب بارون (ناودانی) با توجه به استحکام  در برابر رطوبت استاندارد ملی مورد استفاده برای این لوله ها شماره ISIRI 12142 است.

لوله ها و اتصالات پی وی سی سخت مورد مصرف در انتقال آب باران در این استاندارد به صورت روکار است.

ویژگیهای لوله یو پی وی سی

استحکام در برابر خوردگی:

لوله های U-PVC (پلیکا) هادی جریان الکتریکی نیستند. در برابر آلودگیهای شیمیایی ناشی از اسیدها، بازها و پساب هاکه باعث خوردگی در فلزات می شوند، مقاوم هستند.

این ویژگی در قسمت داخلی و بیرونی لوله‌ پی وی سی وجود دارد. به همین خاطر، استفاده از لوله ی U-PVC در مصارفی که در آن خاک خورنده وجود دارد، بسیار مناسب است.

مقاومت شیمیایی زیاد PVC در برابر بسیاری از الکل ها، ساختارهای شیمیایی آروماتیک و مواد نفتی غیرآروماتیک مقاوم است.

این پلیمر همچنین در برابر اکثر حلالهایی نظیر اسیدهای غیرآلی، بازها و نمک ها مقاوم است.

برای لوله کشی های آبیاری و آب رسانی، لوله های U-PVCکاملاً در برابر مواد خوردنده موجود در خاک و آب مقاوم هستند. ویژگی استحکام شیمیایی تنها زمانی مطرح می شود که محیط های غیرمعمولی وجود داشته باشد.

استحکام الاستیسیته مناسب و منعطف بودن مقاومت لوله اتصالات پلیکا در مقابل شکست یکی از ویژگیهای مثبت مهم آنها محسوب می شود.

لوله کشی فاضلاب

لوله های پلیکا تحت بار قادرند بدون شکستگی تغییر شکل بدهند. مقاومت الاستیسیته پولیکا یکی از مزایای مهم آن برای لوله کشی فاضلاب میباشند. به ویژه اگر در شرایطی که حرکت یا لرزش مکان محتمل باشد . بالا بودن این فاکتور موجب می شود تا پدیده دو لبه  در این لوله ها به کمترین مقدار ممکن برسد.

ضمنا با توجه به این که ضخامت لوله های فاضلابی بر اساس میزان مدول الاستیسیته ی مواد پلیمری مصرفی در ساخت لوله مشخص میشود، بالا بودن مدول U-PVC باعث کم شدن ضخامت لوله و افزایش قطر عبور جریان می شود.

لوله کشی فاضلاب

استحکام کششی مناسب لوله اتصالات پلیکا به طوری فرمول بندی می شوند تا استحکام کششی طولانی مدتی بالایی را دارا باشند. کمترین مقاومت مورد احتیاج (MRS) (که در طراحی لوله های تحت فشار به کار می رود)،

برای لوله های U-PVC در حدود دو برابر بیشتر از مقادیر متناظر دیگر لوله های پلاستیکی نظیر پلی اتیلن است. به همین علت هم گوشت لوله های U-PVC نسبت به سایر لوله های پلاستیکی کم بوده و نتیجتا وزن کمتری نیز دارد، که این مسئله خاصیت مهمی به حساب می آید.

نسبت استحکام به وزن بالای پلیکا استحکام بالای پلیکا باعث کم شدن ضخامت و سبکی این لوله ها می گردد. لوله های پلیکا مزیت سبکی قابل توجهی که جنبه ایمنی مهمی محسوب می شود. شرایط حمل آسان و سریع

سختیهای کار  را حداقل نموده و نصب و حمل و نقل ارزان تر را راحت میکند. یک نفر  می تواند به سهولت دو لوله ی ۶ متری با اندازه ۱۱۰ را حمل کند، ولی به سختی میتواند کمتر از ۱/۵ متر لوله ۱۱۰ آهنی را با همان نیرو حمل کند.

اتصالات مناسب پلیکا

یک پارامتر مهم برای هر لوله آب بندی اتصالات آن است. لوله های پلیکا با عمق دخول زیاد و لوله کشی پوش فیت توانسته است از طریق همین خاصیت بسیاری از محصولات سنتی را کنار بزند.

مقاومت در برابر ساییدگی و خراشهای فیزیکی لوله های UPVC مقاومت بسیار زیادی  در مقابل سایش و خراش از خود نشان می دهند.

تجربه نشان داده است  که لوله های پی وی سی دوام بسیار بالاتری نسبت به لوله های چدنی، سیمانی و سفالی در برابر انتقال سیالات دوغابی دارند.

لوله کشی فاضلاب ساختمان

مقاومت ضربه پذیری تحت شرایط عادی ، لوله های UPVC مقاومت نسبتاً زیادی در برابر آسیب های ناشی از ضربه در قیاس  با لوله های سفالین، سیمانی و اغلب مواد رایج در ساخت لوله دارند.

با وجود کم شدن مقاومت ضربه لوله های U-PVC در دماهای بسیار کم ، استحکام ضربه ی آن همچنان بالاتر از احتیاج است.

تاثیر بر کیفیت آب

استفاده از فرمول شیمیایی مناسب جهت تولید لوله‌های U-PVC باعث می شود , تا طبق استانداردهای NSF 61-62 بشود از این لوله ها جهت انتقال آب شرب نیز  استفاده نمود و مطمین شد که مقادیر سرب، قلع و سایر عناصر سمی نظیر جیوه، کرم، کادمیم و باریم زیر میزان  استاندارد می باشند.

مقاومت در برابر شعله:

لوله ی پلیکا به سختی شعله ور میشود  و در غیاب منبع خارجی شعله به سوختن ادامه نمی دهد. دمای شعله ور شدن خود به خودی آن ۴۵۴ درجه سیلیسیوس است، که بسیار بیشتر از اکثر مواد ساختمانی است.

در اثر سوختگی PVC، گاز HCl آزاد می شود که این گاز از دسترسی هوا به منطقه ی مشتعل شده جلوگیری می کند. به همین دلیل است که PVC را ماده ای ترموست  می نامند.

قیمت مناسب:

علاوه بر خصوصیات مذکور  برای لوله های U-PVC (پلیکا),قیمت این لوله ها بسیار ارزان و قابل رقابت با سایر لوله های پلیمری، فلزی، چدنی و … می باشند. به طوری که امروزه لوله های U-PVC در دنیا یکی از بهترین انتخابها در شبکه های آب و فاضلاب می باشند.

لوله کشی فاضلاب

مقدار زبری پایین: خلل و فرج  لوله عامل بسیار مهم و مؤثری در ایجاد افت فشار و گرفتگیهای لوله فاضلاب میباشد. لوله های U-PVC به دلیل داشتن سطوح داخلی بسیار صاف (ضریب زبری و اصطکاک پایین)، مقاومت بسیار کمیدر برابر جریان سیال از خود نشان می دهند.

علاوه بر این، در بسیاری از لوله ها میکروارگانیسمها در قسمت های زبر و دارای پستی و بلندی لوله تجمع می کنند و به مرور راه جریان آب را مسدود میکنند، که این امر باعث افت فشار جریان شده و بر سلامت آب آشامیدنی نیز اثر منفی می گذارند.

زبری هیدرولیکی کم  لوله های U-PVC ,با ممانعت از تشکیل بیوفیلم، علاوه بر کم شدن  افت فشار، جلوگیری از رسوبگیری لجن در شبکه های فاضلابی شده و در شب که های توزیع آب آشامیدنی نیز باعث کاستن احتمال آلودگی می شود.

پس  هزینه های نگهداری این لوله ها کم بوده و طراحی اولیه ی خط لوله نیز بهتر صورت می گیرد. برای ارایه خدمات لوله کشی در شرق غرب شمال مرکز جنوب تهران با ما تماس بگیرید.


Call Now Button