لوله کشی شوفاژ و رادیاتور با لوله سفید سبز و پنج لایه

لوله کشی شوفاژ و رادیاتور با لوله سفید سبز و پنج لایه

لوله کشی شوفاژ

اجرا و تعمیرات لوله کشی شوفاژ

تلفن : 09129242783 سراسر تهران , بدون تعطیلی

اجرا و تعمیرات لوله کشی ساختمان, اجرا لوله کشی شوفاژ رفت و برگشت, لوله کشی شوفاژ روکار و توکار, جابجایی و اضافه کردن و نصب رادیاتور, لوله کشی شوفاژ با لوله اتصالات تک لایه پلیمری جوشیکامپوزیت فویل دار و پنج لایه پرسی و فیتینگ لوله کشی نصب و تعمیر پکیج دیواری روکار و توکار.

قیمت لوله کشی شوفاژ

لوله کشی شوفاژ روکار

لوله کشی شوفاژ رفت و برگشت  در ساختمان وظیفه هدایت آب گرم شوفاژ به رادیاتور , فن کویل یاتبادل کننده های دیگری است. اساس کار لوله کشی شوفاژ بر پایه گردش آب مدار شوفاژ با سرعت مناسب میباشد.

دمای آب داخل موتور خانه یا پکیج به درجه حرارتی که توسط تعیین کرده اید  می رسد و با استفاده از  لوله کشی گرمایشی که از دو لوله رفت و برگشت تشکیل شده آب داخل ساختمان به گردش درمی آید تا گرما را منتقل کند.

کار  لوله کشی رفت شوفاژ فرستادن آب داغ  از موتورخانه و پکیج  به طبقات و رادیاتورها، وظیفه لوله کشی برگشت شوفاژ  برگرداندن آب از رادیاتورها به موتورخانه یا پکیج  است تا دوباره به حرارت مورد نظر برسد.

در آپارتمانهایی که لوله شوفاژ دچار پوسیدگی کلی باشدما ناچار به اجرای لوله کشی روکار شوفاژ میشویم. زیرا هزینه های لوله کشی توکار با توجه به اینکه مسیر لوله کشی بایستی کنده کاری و اجرا شود , علاوه بر هزینه های ریالی از لحاظ زمانبر بودن و اینکه تخریب یک منزل همراه با سختیها و مرارتهای خاصی است باعث میشود که خیلی از مردم ترجیح دهند که لوله کشی بصورت روکار انجام شود.

هرچند شاید کمی از نظر دید بصری خیلی زیبا بنظر نیاید اما با توجه به موارد ذکر شده بایستی با کمی خوش سلیقگی و مهارت مجری لوله کش تا حد ممکن لوله کشی از نقاطی انجام شود که حداقل نمایان بودن حاصل شود.

تعمیر لوله کشی شوفاژ

با این اوصاف به این نتیجه خواهیم رسید که در لوله کشی گرمایشی با سیستم موتورخانه مرکزی بایستی از لوله های اصلی با قطر بیشتری استفاده کنیم تا فاصله زیاد بین تولیدکننده آب گرم تا رادیاتورها جبران شوند.

در لوله کشی حرارتی با سیستم گرمایشی پکیج دیواری اما میتوان سایز لوله کشی اصلی را کاهش داد . البته مساحت زیربنایی مکانی که بایستی گرم شود , آب وهوای جغرافیایی محل و نوع لوله اتصالات نیز در انتخاب سایز لوله کشی موثر میباشند.

لوله کشی رادیاتور پکیج

در لوله کشی پنج لایه به علت بهروری بیشتر این لوله ها سایز لوله کشی نسبت به لوله کشی تک لایه سفید ( لوله سبز )کمی پایین تر اجرا میشود.

البته لوله کشی رادیاتور هرچه با سایز بالاتری اجرا شود بهتر است, اما حفظ تناسب بین لوله کشی و توزیع مساوی بین واحدها و رادیاتورها با توجه به فاصله موجود بین واحد و رادیاتور و موتورخانه و پکیج دیواری از همه این عومل اهمیت بیشتری دارد.

برای توزیع عادلانه لوله کشی رفت و برگشت شوفاژ میتوان از لوله کشی کلکتور استفاده کرد, که البته هزینه بیشتری دارد , اما در عین گران بودن کاربردی تر , کنترل شده تر و مطمین تر میباشد.

قطر لوله کشی برگشت شوفاژ به اندازه لوله کشی رفت اهمیت دارد. در برخی موارد به علت محدودیت استفاده از سایزهای بزرگتر میتوان از لوله کشی شوفاژ معکوس استفاده کرد.

لوله کشی معکوس شوفاژ

در لوله کشی گرمایشی معکوس قطر لوله برگشت در رادیاتورهایانتهایی را به خاطر گرم کردن آنها به اندازه رادیاتورهای نزدیکتر بیشتر از سایز لوله برگشت رادیاتور های نزدیک به موتورخانه یا پکیج اجرا میکنند.

تا رادیاتورهای انتهایی به اندازه رادیاتور های نزدیک گرم شوند. در گذشته از لوله های گازی سیاه با جوشکاری یا فیتینگ برای لوله کشی شوفاژ استفاده میکردند.

لوله کشی شوفاژ تهران

اما در حال حاضر در کشور ما و به خصوص در تهران از لوله اتصالات پلیمری سفید , تک لایه جوشی , سه لایه کامپوزیت یا پنج لایه پرسی و فیتینگ استفاده میشود.

لوله کشی رادیاتور با لوله های پلیمری علاوه بر سرعت بالا , دقت بالا از بازدهی بهتری برخوردار هستند و در ضمن تعمیرات آسانتری نیز دارند.

لوله اتصالات فلزی از داخل و بیرون با پوسیدگی باعث مسدود شدن آب , کندی گردش آب شوفاژ و ترکیدگی های وسیع در آپارتمانها وساختمانها دارند. پرت حرارتی لوله های پلیمری نیز نسبت به لوله اتصالات فلزی کمتر است.

لوله کشی شوفاژ با لوله های پنج لایه

خصوصیات  لوله های 5لایه جهت لوله کشی رادیاتور شوفاژ

  • مقاومت و دوام طولانی مدت
  • – رعایت کامل استانداردهای آب سرد و گرم و شوفاژ
  • – عدم نفوذ نور به داخل لوله
  • – اجرای سریع و آسان این نوع لوله
  • – قیمت مناسب در مقایسه  کیفیت بالای محصول

علاوه بر مزایای فوق میتوان به طول عمر بالای این نوع لوله اتصالات و عدم ته نشین شدن  خوردگی ها و انسداد این نوع لوله ها را از دیگر ویژگیهای این نوع لوله کشی برشمرد.

منتها نکته ای که نبایستی از آن غافل شوید اینست که این نوع لوله کشی را به کننده این کار بسپارید .

زیرا کمتر از پنجاه درصد لوله کشها در زمینه لوله کشی پنج لایه اشراف کامل دارند و اکثرا تعمیرکارانی هستند که برای کارهای اجرایی توان لازم را ازنظر فنی و حتی مجهز بودن به ابزارالات مخصوص اینکار ندارند .

البته لوله های تک لایه نیز مزایای خاص خود را دارند و اگر با نهایت دقت اجرا شوند حداقل از لحاظ ظاهری به سبب اینکه شاخه ای هستند بهتر از لوله های رولی پنج لایه روی کار قرارگرفته و با بستکاری منظم قشنگتر به نظر میرسند و تنها مشکل شل شدن لوله رفت است که حرارت بیشتری دارد.

بهترین لوله برای شوفاژ

لوله های پنج لایه بهترین نوع برای شوفاژ میباشند . اما بستکی به میل و مهارت مجری میتوان با استفاده از لوله اتصالات تک لایه پلی پروپلین یا پلاستیکی جوشی این نوع لوله کشی را نیز اجرا نمود .

اولویت با این است که لوله کش و مجری شما مهارت کافی در اجرای لوله کشی و کار با متریالی که کار میکند را داشته باشد. برای مشاوره و خرید لوله های پنج لایه بهتر است با نمایندگی نیوپایپ تماس حاصل نمایید.

از لحاظ اجرا هرچقدر سراهی و انشعاب در کف کمتر باشد بهترست زیرا ترکیدگیهای احتمالی و خرابیهای لوله کشی در آینده اگر درکف ساختمان باشد , با توجه به گرانی مصالح هزینه های هنگفتی برای مالک دارد .

بهمین دلیل لوله کشی کلکتوری بر لوله کشی انشعابی اولویت دارد اما ممکن است کمی مصرف لوله افزایش پیدا کرده و برخی از این نوع اجرا سرباز میزنند .

  • استفاده کمتر اتصالات مانند زانو در پای کار به دلیل انعطاف بالای لوله
  •  اصطکاک کم، سیقلی بودن و افت فشار پایین آب داخل لوله
  • قدرت منعطف  بالای لوله های 5لایه
  •  جابجایی و حمل راحت این لوله ها
  •  مقاومت بالا در برابر حرارت
  •  ضریب انبساط طولی پایین
  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی

لوله کشی رادیاتور با لوله سفید

لوله کشی شوفاژ و رادیاتور با لوله سفید یا سبز که لوله کشی پلیمری تک لایه پلی پروپیلن هم نامیده میشود, یکی از پرکاربردترین انواع لوله کشی گرمایشی محسوب میشود, که به دلیل قیمت مناسب و نصب آسان از در بسیاری از موارد به سایر انواع لوله کشی ترجیح داده میشود. این نوع لوله کشی بایستی با استفاده از برندهای مطرح لوله سفید مانند لوله آذین و یزد بسپار انجام شده تا طوعل عمر و دوام بیشتری در مقابل حرارت آب مدار گرمایش داشته باشد. مهار لوله کشی برای جلوگیری از انبساط طولی و افتادگی لوله ها به خصوص در لوله کشی روکار شوفاژ ضروری میباشد. هزینه لوله کشی پکیج با این نوع لوله کشی تقریبا بین 30 تا 40 درصد کمتر از لوله کشی پنج لایه بوده و برای خرید از نمایندگی لوله آذین با شماره تلفن فوق تماس بگیرید.

قیمت لوله کشی شوفاژ

هزینه و قیمت لوله کشی گرمایشی بستگی به مترازو تعداد انشعابات و نوع کار دارد. معمولا در لوله کشی ساختمان های نوساز کار لوله کشی گرمایشی همزمان با لوله کشی آب و فاضلاب توافق و قیمت گذاری میشود .

برای تعمیرات نیز به نسبت خرابی و تعمیرات مورد نیاز میتوان با یک بازدید یا توضیح قیمت گذاری نمود. اگر بصورت متری بخواهید قیمت گذاری کنید نمیتوان

قیمت خیلی دقیقی ارایه داد اما حدود برای یک تک واحدبه صورت مترمربعی میتوان رقمی حدود 1000 تومان اجرت برای هر متر از مساحت زیربنای آپارتمان اجرت لوله کشی بدون در نظر گرفتن مصالح محاسبه نمود.

عواملی نظیر نوع لوله اتصالات مصرفی و مبدا و سایز لوله کشی و اینکه لوله کشی همراه با باز و بست رادیاتورها باشد و اینکه لوله کشی از موتورخانه شروع شود و یا تبدیل آبگرمکن به پکیج باشد و خیلی فاکتورهای دیگر میتوانندبر این قیمت موثر باشند.

از مزایای لوله کشی با لوله های پنج لایه میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

  • عدم رسوبگیری ، زنگ زدگی و پوسیدن لوله اتصالات
  • شکیل بودن  این نوع لوله ها در لوله کشی روکار
  • جلوگیری از تغییر شکل در مقابل گرما و حرارت

جهت لوله کشی رادیاتور شوفاژ , آب و فاضلاب و گاز و برآورد قیمت لوله کشی درشرق تهران , شمال تهران , غرب تهران و مرکز تهران باما تماس بگیرید.

اجرا و تعمیرات لوله کشی شوفاژ
لوله کشی شوفاژ

12 Comments

تاسیساتی و لوله کشی آجودانیه | خدمات تاسیساتی تهران 09129242783

اکتبر 9, 2019 at 5:36 ب.ظ

[…] لوله کشی شوفاژ  روکار و توکار و تشخیص ترکیدگی لوله […]

لوله کشی تهرانپارس 09129242783 | خدمات تاسیساتی تهران 09129242783

اکتبر 27, 2019 at 1:21 ب.ظ

[…] لوله کشی شوفاژ […]

لوله کشی رسالت 09129242783 | خدمات تاسیساتی تهران 09129242783

نوامبر 4, 2019 at 9:54 ق.ظ

[…] لوله کشی شوفاژ […]

لوله کشی ظفر | 09129242783 | خدمات تاسیساتی تهران 09129242783

نوامبر 20, 2019 at 10:59 ق.ظ

[…] لوله کشی شوفاژ […]

لوله کشی خیابان شریعتی 09129242783 | خدمات تاسیساتی تهران 09129242783

دسامبر 7, 2019 at 11:39 ق.ظ

[…] لوله کشی شوفاژ […]

لوله کشی شیخ بهایی 09129242783 | خدمات تاسیساتی تهران 09129242783

دسامبر 16, 2019 at 10:10 ق.ظ

[…] لوله کشی شوفاژ روکار و سرد و […]

لوله کشی امیرآباد 09129242783 | خدمات تاسیساتی تهران 09129242783

دسامبر 23, 2019 at 10:03 ق.ظ

[…] و تعمیرات لوله کشی رادیاتور شوفاژ از پکیج و […]

لوله کشی مرزداران 09129242783 | خدمات تاسیساتی تهران 09129242783

دسامبر 27, 2019 at 9:43 ق.ظ

[…] لوله کشی رادیاتور و پکیج روکار و توکار […]

نمایندگی نیوپایپ با 26 درصد تخفیف روی لیست قیمت | لوله کشی ساختمان تهران

ژوئن 20, 2021 at 10:38 ق.ظ

[…] و اتصالات نیوپایپ برای لوله کشی شوفاژ و آب سرد و گرم مصرفی کاربرد داشته که البته در بسیار از […]

بهترین کتاب لوله کشی ساختمان | لوله کشی ساختمان تهران

ژوئن 20, 2021 at 12:39 ب.ظ

[…] مربوط به تاسیسات مکانیکی , لوله کشی شوفاژ , آب و فاضلاب و گاز  مقاله های نصب شیرالات و وسایل […]

روش لوله کشی کلکتوری | لوله کشی ساختمان تهران

سپتامبر 19, 2021 at 3:38 ب.ظ

[…] . در لوله کشی موتورخانه نیز از کلکتورها برای توزیع لوله کشی شوفاژ و آب سرد و گرم مصرفی استفاده میشود , اما در این قسمت […]

لوله کشی و تاسیساتی خیابان رودکی | لوله کشی ساختمان تهران

نوامبر 6, 2021 at 1:11 ب.ظ

[…] لوله کشی ساختمان , اجرا و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب , لوله کشی شوفاژ شوفاژ و گاز ,نصب و راه اندازی موتورخانه شوفاژ و پکیج […]

Log out of this account

Leave a Reply

Call Now Button