قیمت هر شاخه لوله سفید آب

قیمت هر شاخه لوله سفید آب

قیمت هر شاخه لوله سفید آب

در این نوشته به بررسی قیمت هر شاخه لوله سفید آب میپردازیم. نخست لازم است که توضیحاتی راجع به انواع لوله هایی که در بازار به نام لوله سفید شناخته میشوند, بپردازیم. لوله های تک لایه پلاستیکی, لوله های پنج لایه پلیمری و حتی لوله های فلزی گالوانیزه با نام لوله سفید شناخته میشوند, اما از آنجا که در حال حاضر لوله های گالوانیزه آهنی کاربرد چندان زیادی در لوله کشی ساختمان نداشته و بیشتر از لوله های پلیمری استفاده میشوند, اصولا به لوله های پلیمری, لوله سفید گفته میشود. لوله های پنج لایه نیز به صورت رولی و توپی بوده و فقط سایزهای بزرگ آنها به شکل شاخه ای تولید و به فروش میرسند. لوله های سفید پلاستیکی که در شاخه های 4 متری تولید و عرضه میشوند, بخش عمده بازار مصرف را در اختیار دارد. این نوع لوله های در اوایل ورود به بازار به رنگ سبز تولید میشدند و بعضا به اسم لوله سبز نیز نامیده میشوند.

پس در این نوشته تمرکز خود را بر روی قیمت هر شاخه لوله سفید آب از نوع تک لایه خواهیم پرداخت. نمایندگی لوله آذین در تهران بهترین عرضه کننده انواع لوله های پلاستیکی-پلیمری در کشور است.

قیمت هر شاخه لوله سفید آب

قیمت هر شاخه لوله سفید آب پلاستیکی

برند,سایز, وزن, نوع مواد اولیه و حجم خرید, تاثیر مستقیمی بر قیمت هر شاخه لوله سفید آب دارد. رایج ترین و پرمصرف ترین سایز لوله سفید, لوله نمره 20 یا 2 بوده که معادل لوله سایز 1/2 اینچ فلزی است. این سایز لوله برای کلیه لوله کشی های فرعی و حتی اصلی کاربرد داشته و از این رو معیار قیمت هر شاخه لوله سفید آب پلاستیکی میباشد.

برندهای لوله آذین, یزدبسپار, نیک بسپار, سپاهان, بیست بسپار, فرشید, آپادانا, متین پایپ, البرز و … از جمله تولیدکنندگان لوله های تک لایه پلی پروپلین هستند. مشهورترین برند لوله های PP لوله آذین و یزد هستند که در مجموع بیش از 90 درصد نیاز بازار را تامین میکنند. از این رو به خصوص لوله آذین لیدر قیمتی این نوع لوله اتصالات بوده و تعیین کننده اصلی قیمت در بازار محسوب میشود.

اتفاقا به دلیل اینکه مواد اولیه این شرکت توسط پتروشیمی های داخلی و یا واردات با ارز دولتی تامین میشود, فشار زیادی برای این شرکت از سوی مراجع ذی صلاح برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت بوده و معمولا قیمت هر شاخه لوله سفید آب آذین بسیار منطقی و مناسب است. هر چند که مانند دیگر کالاهای تجاری رقابتی بودن نیز در قیمت گذاری موثر است, اما به شکل کلی, قیمت لوله آذین در عین مناسب بودن مورد توجه دیگر شرکت های تولید کننده است.

تا همین سال گذشته لوله های آذین از کیفیت خوبی نیز برخوردار بودند, اما در سال گذشته به شکل ناگهانی و غیرمنتظره اقدام به جایگزینی لوله های PPRCT به جای PPR کرده که وزن سبکی داشته و کیفیت راضی کننده ای ندارد. البته پیش بینی میشود که با توجه به عدم تمایل بازار به استفاده از این نوع لوله های آذین, شرکت مجبور به تولید مجدد لوله های پلی پروپیلن سنگین میشود.

در حال حاضر طبق لیست قیمت آذین, قیمت لوله سایز 20 PPRCT هر شاخه 80 هزار تومان و قیمت لوله های فویلدار هر شاخه 100 هزار تومان است. این قیمت ها طبق لیست بوده و بنا به میزان خرید تا حدود 20 درصد شامل تخفیف عمده فروشی شود. البته به شرطی که میزان خرید حداقل بین 20 تا 30 میلیون تومان بوده و معمولا فروشگاه های محلی در رنج خرده فروشی از ارایه تخفیف های اینچنینی اجتناب میکنند.

درصد تخفیف لوله آذین و دیگر برندها , بسته به شرایط بازار متغیر است, کما اینکه تا چند ماه پیش تا حدود 30 درصد هم امکان پذیر بوده و در حال حاضر 10 درصد از این تخفیف ها از سوی کارخانه سازنده کاهش پیدا کرد.قیمت هر شاخه لوله 25 نسبت به لوله 20 سفید در حدود 60 درصد, و قیمت هر شاخه لوله 32 نسبت به 20 نیز حدود 100 درصد گران قیمت تر است. وزن مواد به کار رفته و میزان مصرف و خرید مهمترین عامل بر قیمت هر شاخه لوله سفید آب پلاستیکی است.

قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی برندهای مختلف

قیمت هر شاخه لوله آب پلاستیکی آذین نسبت یزدبسپار بین 10 تا 15 درصد پایینتر بوده و از این رو به مرور زمان اقبال بیشتری پیدا کرده است. البته استراتژی فروش آذین نیز در گستردگی تقاضای آذین لوله موثر است. از طرفی به تناسب قیمت لوله های پلاستیکی, قیمت اتصالات آذین لوله نیز کمتر بوده و از این رو در مجموع یک پروژه ممکن است با خرید لوله آذین بین 10 تا 20 درصد صرفه  جویی داشته باشد. در دسترس بودن خرید و سهولت حمل لوله های پلاستیکی باعث شده که این لوله ها اولین گزینه برای اجرا و تعمیرات لوله کشی قلمداد شده و حتی برای اجرای لوله کشی پکیج و شوفاژ نیز پیشنهاد شوند.

به غیر از این دو مارک, مارکهای متفرقه بازار هم هسند که به صورت کارگاهی تولید شده و بعضا کیفیت نسبتا خوبی داشته و تنها نقطه ضعف آنها این است که فاقد برند و بسته بندی تجاری بوده و بین 10 تا 20 درصد از قیمت لوله آذین کمتر به فروش برسند.

قیمت اتصالات لوله سفید

قیمت اتصالات لوله سفید نیز همانند, قیمت لوله سفید آب, در لیست قیمت درج شده و شامل تخفیف هایی به تناسب میزان خرید میشود. به طور کلی اتصالات پلاستیکی ارزان بوده و اتصالاتی که دارای برنج و یک سردنده هستند, گران قیمت میباشند. در حال حاضر قیمت هر اتصال زانویی, بوشن و سه راهی ساده پلاستیکی سایز 20 حدود 5 هزار تومان و قیمت هر عدد بوشن یک سرنده برنجی حدود 50 هزار تومان است.

در صورت نیاز به استعلام قیمت هر شاخه لوله سفید آب پلاستیکی با نمایندگی نیوپایپ و آذین در بازار تهران بگیرید.


Log out of this account

Leave a Reply

Call Now Button