فاصله لوله فاضلاب توالت از دیوار پشتی و کناری چقدر است

فاصله لوله فاضلاب توالت از دیوار پشتی و کناری چقدر است

فاصله لوله فاضلاب توالت از دیوار

فاصله لوله فاضلاب توالت از دیوار به دلیل اینکه در حال حاضر محدویت هایی مانند کم بودن مساحت سرویس بهداشتی و نیاز به نصب لوازم بهداشتی متعدد و همچنین اهمیت داشتن دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی بسیار مهم تلقی میشود.

چه در سرویس بهداشتی هایی که شامل توالت فرنگی یا ایرانی به صورت مجزا هستند و چه در حمام یا توالت هایی که یکی از انواع توالت در آنها نصب شده و معمولا همراه با نصب روشویی و دیگر وسایل بهداشتی اجرا میشوند, بایستی اندازه آنها از دیوار و از یکدیگر به قدری باشد که هم برای نصب و هم برای استفاده مصرف کنندگان مشکلی وجود نداشته باشد.

فاصله لوله فاضلاب توالت از دیوار

قیمت لوله پلیکا

از آنجا که لوله کشی فاضلاب از مهم ترین بخش های لوله کشی ساختمان بوده و در بین قسمت های مختلف فاضلاب, لوله کشی فاضلاب توالت از همه مهمتر است, به کارگیری فواصل و اندازه های لوله های فاضلاب و به ویژه فاصله لوله فاضلاب توالت از دیوار بسیار مهم تلقی میشود.

در صورت وجود دو نوع توالت در یک سرویس بهداشتی فاصله یا آکس توالت  فرنگی از توالت ایرانی بایستی حداقل 45 سانتیمتر باشد. به طور کلی فاصله دو نوع لوازم بهداشتی در یک سرویس بهداشتی بایستی 45 سانتیمتر باشد.

قیمت لوله فاضلاب 110

فاصله لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار

به طور خلاصه حداقل فاضلاب لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار عقبی بایستی 30 سانتیمتر و از دیوارهای کنار حداقل 45 سانتیمتر است.

در برخی موارد و از سر اجبار شاید بتوان این فواصل را در حد 5 سانتیمتر کاهش داد, اما ممکن است در هنگام نصب یا استفاده با مشکلاتی مواجه شوید. کمیاب بودن توالت فرنگی های با آکس کم و یا مجبور شدن به استفاده از لاستیک بوگیرهای مورب در هنگام نصب توالت فرنگی که احتمالی گرفتگی را افزایش میدهد, از عواقب کم شدن فاصله لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار است. نشست و برخاست و استفاده با مرارت نیز از نقاط ضعف کم شدن فاصله توالت فرنگی نصب شده در سرویس بهداشتی است.

البته بعضا به دلیل ناچار بودن مالک و مجری کار ممکن است, این امر اجتناب ناپذیر باشد.

لوله کشی توالت فرنگی توکار در قسمت فاضلاب در داخل دیوار کار شده و تقریبا لب به لب دیوار در انتظار نصب کاسه تعبیه میشود. کار لوله کشی فاضلاب وال هنگ در هنگام نصب استراکچر وال هنگ انجام میشود.

فاضلاب لوله فاضلاب توالت از دیوار روبرو نیز بستگی به شرایط سرویس بستگی داشته و در توالت ایرانی و فرنگی بایستی حداقل از بخش جلوی سنگ توالت 10 سانتیمتر فاصله وجود داشته باشد. البته این فاصله به شکل استاندارد در حدود 40 سانتیمتر است.

لوله کشی فاضلاب وال هنگ

فاصله لوله فاضلاب توالت ایرانی از دیوار

فاصله لوله فاضلاب توالت ایرانی و  مرکز دهانه شترگلویی حداقل بایستی در دیوار تمام شده 25 سانتیمتر و در بیشترین حالت بایستی 35 سانتیمتر باشد. فاصله کمتر از میزان موجب میشود که کاسه توالت ایرانی به دیوار چسبیده و در برخی موارد قابل نصب نباشد و فرد استفاده کننده از سرویس در هنگام نشست و برخاست به دیوار برخورد کند.

فاصله بیشتر از 35 سانتیمتر ازدیواری نیز موجب میشود که کاسه فاصله زیادی از دیوار گرفته و نصب فلاش تانک با مشکل مواجه شده و در ضمن کاسه در وسط سرویس قرار گرفته و این مساله در استفاده از سرویس باز هم مشکل ایجاد کند.

فاصله لوله توالت ایرانی از دیوارهای مجاور حداقل 40 سانتیمتر و از در یا دیوار روبرویی حداقل 50 سانتیمتر است.

لیست قیمت پارس پلاست

فاصله کاسه توالت از دیوار

برای نصب کاسه توالت ایرانی بایستی لوله فاضلاب تانک نیز نصب شود. فاضلاب مرکز سوراخ توالت یا تقریبا قسمت میانی شترگلویی توالت ایرانی از دیوار تمام شده به شکل استاندارد 30 سانتیمتر و در حداقل ممکن بایستی 25 سانتیمتر باشد. کاسه توالت ایرانی نبایستی خیلی هم از دیوار فاضلاب داشته باشد, چرا که باعث بروز مشکلاتی نظیر افتادن افراد در کاسه و عدم امکان نصب فلاش تانک در دیوار میشود.


Log out of this account

Leave a Reply

Call Now Button