سرویس کار و تعمیرکار کولر صادقیه

سرویس کار و تعمیرکار کولر صادقیه

Category : خدمات کولر

سرویس کار و تعمیرکار کولر صادقیه

اعزام سرویس کار و تعمیرکار کولر صادقیه آریاشهر,  آیت الله کاشانی و محدوده اطراف شبانه روزی 09129242783 بدون تعطیلی.

خدمات نصب, سرویس و تعمیر کولر آبی صادقیه تهران, نصب, لوله کشی, سیم کشی و راه اندازی کولر آبی و سلولزی, شستشو, روغن کاری و سرویس کولر آبی, عیب یابی و رفع عیب کولر آبی و قطعات, نصب , تعویض و تعمیر موتور کولر آبی, پمپ آب کولر, برزنت و شناور کولر, کلید برق کولر, تسمه و پولی کولر, تعویض یاتاقان کولر, رفع سر و صدای کولر, تعمیر و تعویض کفی کولر و کلیه خدمات کولر با اعزام سرویس کار و تعمیرکار کولر صادقیه و مناطق مجاور.

سرویس کار و تعمیرکار کولر صادقیه

اعزام سرویس کار و تعمیرکار کولر صادقیه

اهمیت سرویس کولر آبی به اندازه ای که هم روی طول عمر کولر , هم روی کیفیت باد کولر و هم از لحاظ اقتصادی برای جلوگیری از قطعات مختلف موثر است.

کف کولر آبی بعد از یک سال مطمینا از لجن و گرد و خاک پر شده و نظافت کف کولر از اصول سرویس کولر آبی محسوب میشود. برای این کار لازم است که زیراب کولر باز شده و با یک شلنگ کف کولر را کاملا تمیز کنیم. در صورتیکه که قسمتی از کف کولر مشکوک به سوراخ شدن است بهتر است با قیر مایع و یا اسپری قیر کفی کولر ترمیم شود. قسمت های دیگر کولر که قابل شستشو با آب نیز بهتر است با یک دستمال نمور تمیز شوند.

بعد از تمیز کردن کول به سراغ روغن کاری کولر آبی خواهیم رفت و با بررسی قسمت های دیگر مانند تسمه و برزنت و شناور در صورت مشاهده خرابی نسبت به تعمیرات آنها عمل میکنیم.

بعد از پایان عملیات سرویس کولر با روشن کردن کولر , طرز عملکرد کولر را مشاهده کرد و در صورت نشتی آب و یا سر و صدا و ایرادات دیگر نسبت به رفع انها اقدام میکنیم. درصورت نیاز به بخش بعدی یعنی تعمیر کولر آبی میرویم.

تعمیر کولر آبی صادقیه

در بخش تعمیرات کولر آبی بسته به نوع خرابی تعمیرات یا تعویض قطعه انجام میشود. برخی از خرابی های کولر مشخص و واضح بوده و بعضی از آنها در نگاه اول نا معلوم هستند.

برزنت کولر نیز معمولا هرسال یا هر چند سال یک بار آسیب میبنند  و احتمالا در برخی از قسمتهای آن سوراخهایی مشاهده میشود. یک سرویسکار کولر باید این درز ها و سوراخها را پوشانده تا انرژی و باد خنکی که کولر  ایجاد کرده، به هدر نرود.

هرچقدر طول کانال کشی معمولا در ساختمانهای چند طبقه بیشتر باشد، راندمان کولر کم شده  و مصرف انرژی بیشتر می‌شود. به همین علت در این موارد از کولر با قدرت و اندازه بزرگتری استفاده میشود.

در انتخاب کولر آبی باید متراژ منزل یا محل کار و همچنین طول کانان کشی انجام شود. کولر آبی  با قدرت  بالا  در مکانهای کوچک ، کارکرد دیگری جز اتلاف انرژی ندارند.

لاوه بر خرابیهایی که ممکن است بر اثر سرویس نشدن کولر به وجود بیاید , به دلیل رگلاژ و تنظیم نشدن و روغن کاری نشدن قطعات و آلودگیهای یک سال گذشته , باد کولر کیفیت لازم را نخواهد داشت.

پوشال کولر نیز باید حداقل سالی یک بار در ابتدای فصل گرما عوض شود تا باعث بهبود عملکرد کولر شود. این موضوع شاید در ابتدای فصل که هوا آن چنان گرم نشده جدی تلقی نشود اما در اوج گرمای تابستان خیلی به چشم خواهد آمد. در صورت نیاز به سرویس کار و تعمیرکار کولر آبی صادقیه با ما تماس بگیرید.

تعمیر کولر آبی آریاشهر

سفت بودن تسمه کولر , عدم روغن کاری یاتاقان , موتور و پمپ آب کولر و تحت فشار بودن کولر میتواند باعث بروز مشکلاتی نظیر گیرپاژ موتور کولر شود و تحمیل هزینه های سنگین به شما شود . از این رو با شنیدن کمترین صدایی در پی رفع ان باشید که علاوه بر مخارج سنگین تعمیر کولر بدون کولر نمانید.

انسداد و گرفتگی مسیر آب از پمپ تا پوشال میتواند باعث کاهش راندمان کولر و میزان خنکی آن شود که بایستی در هنگام سرویس کولر آبی بررسی و دقت شود.

در تعمیر کولر آبی ممکن است, کولر یک عیب و ایراد مشخص مانند سوراخ شدن و نشتی شلنگ و برزنت داشته باشد که بایستی تعویض و تعمیر شود و برخی ایرادات بایستی با بررسی و واکاوی رفع شوند. در صورت نیاز به سرویس و تعمیر کولر آبی شبانه روزی با ما تماس حاصل فرمایید.

مثلا در صورت  خنک نکردن کولر آبی ممکن است, آب در کف کولر وجود نداشته باشد و یا آب موجود به دلیل خرابی پمپ یا گرفتگی لوله و شلنگ ها به پوشال نرسد. بعضا شل بودن تسمه و یا خارج شدن فول از محل خود نیز باعث از کار افتادن یا کاهش قدرت موتور کولر میشود.

سر و صدای کولر آبی نیز احتمالا به دلیل نقص در کارکرد یاتاقان کولر رخ میدهد. تعویض یاتاقان در بیشتر صداهای ناهنجار موجب قطع شدن صدای گوشخراش کولر آبی میشود.

در صورت سوراخ شدن کفی کولر نیز ترمیم کفی با استفاده از ایزوگام یا عایق های آماده و در صورت عمیق بودن و تعدد پوسیدگی کف کولر, تعویض کفی کولر راه چاره است.

تنها مواردی که احتمال تعمیر قطعات کولر در آنها وجود دارد, موتور کولر و به ندرت پمپ کولر است که ممکن است در صورت به صرفه بودن بتوان آنها را تعمیر نمود.

از کار افتادن کولر و عدم شدت باد و خنکای مناسب آن از واضحترین دلایل خرابی کولر میباشد. اگر بوی سوختگی شدید از کولر به مشام برسد سیم پیچ کولر شروع به سوختن کرده و باید سیم پیچ آن تعویض یا کل موتور تعویض شود.

البته پرواضح است که موتور کولر آبی نو بسیار بهتر از موتور سیم پیچی شده میباشد. اما با توجه به گران بودن دینام کولر نو , تعمیر دینام کهنه نیز یک راه ارزانتر برای راه اندازی مجدد کولر میباشد.

اما به غیر از موتور کولر ابی مابقی قطعات کولر آبی مانند پمپ , شناور , برزنت و غیره در صورت خرابی بایستی تعویض شوند و تعمیر آنها امکان پذیر یا مقرون به صرفه نمیباشد. در صورت درخواست سرویس کار و نعمیرکار به ما تلفن بزنید.

سرویس کولر آبی از بسیار از خرابیهای احتمالی میتواند تا حد زیادی جلوگیری کند. اگر تسمه کولر بیش از حد سفت باشد و یاتاقانهای کولر سفت شده و خراب باشند موجب فشار به موتور کولر و سوزاندن آن شوند.

شناور خراب نیز باعث هدر رفتن آب یا قطعی اب کولر و نرسیدن آب به پوشالها شود. هر چقدر کولر تمیز تر باشد دمای محیط را در زمان کمتری خنک میکند و این باعث میشود که شما کولر را خاموش کرده و از کولر کمتر کار بکشید که این باعث افزایش طول عمر کولر میشود.

در صورت نیاز به متخصص سرویس کار و تعمیرکار کولر آبی صادقیه ما را با خبر کنید.

 

 


Log out of this account

Leave a Reply

Call Now Button