رفع نشتی لوله آب پلاستیکی

رفع نشتی لوله آب پلاستیکی

رفع نشتی لوله آب پلاستیکی

در این نوشته به روش های رفع نشتی لوله آب پلاستیکی خواهیم پرداخت. در صورت نیاز به تعمیرات لوله کشی ساختمان در سراسر تهران به صورت شبانه روزی با ما تماس بگیرید.

در حال حاضر در اغلب ساختمان ها استفاده از لوله های پلیمری یا پلاستیکی تک لایه و پنج لایه در لوله کشی آب و شوفاژ بیشترین مصرف را داشته و به همین دلیل گهگداری نشتی های ریز و درشت موجب صدمه به ساختمان میشود. برخی از این نشتی ها شدید و بعضی از آنها ریز هستند اما در هر حال برای جلوگیری از خسارت های احتمالی و عمیقتر شدن خرابی بایستی سریعا به فکر ترمیم این لوله باشیم.

از علل مختلفی نشتی های ریز و درشت میتوان به سوراخ شدن لوله های پلاستیکی آب و شوفاژ با مته و دریل کاری, فشار بیش از حد بر روی لوله در هنگام نصب شیرآلات و رادیاتور و دیگر تجهیزات اشاره کرد. نشتی از محل نصب دو اتصال به یکدیگر بر اثر شکستگی قطعات برنجی داخل اتصالات سفید نیز ممکن است, موجب بروز نشتی شود.

رفع نشتی لوله آب پلاستیکی

روش های رفع نشتی لوله آب پلاستیکی

به تناسب خرابی روش های مختلفی برای رفع نشتی لوله آب پلاستیکی و پنج لایه وجود دارد, و در ابتدا بایستی از محل خرابی مطمین شده و سپس اقدام به بکارگیری راهکارهای متفاوت باشیم. در هر روشی ابتدا بایستی جریان آب را با بستن شیر فلکه ورودی واحد یا ساختمان قطع کنیم.

روکار و توکار بودن در نحوه رفع نشتی لوله آب و پکیج بسیار مهم بوده و بایستی این نکته را در نظر گرفت که روشی تعمیر لوله کشی چه میزان ثبات و طول عمر دارد.

تعویض لوله و اتصالات خراب در محدوده نشتی , استفاده از چسب های آب بندی مانند چسب آکواریوم, خمیر سیلیکون, چسب میل پکس, چسب های نواری, فرو کردن میخ یا پیچ در سوراخ لوله, استفاده از تیوب برای بستن و رفع نشتی لوله از شیوه های مختلفی است که به کار گرفته میشوند, اما مطمین ترین روش همان روش اول است که در آن کلیه قطعات خرابی و مشکوک بایستی عوض شوند. در این شیوه با استفاده از اتو لوله کشی برای رفع نشتی لوله آب پلاستیکی و تعویض اتصالات و لوله پنج لایه مورد استفاده قرار میگیرد.

چگونه لوله سوراخ شده را درست کنیم

در صورتیکه لوله روکار بایستی به دلیل راحت بودن و عدم نیاز به تخریب برای رفع نشتی لوله آب پلاستیکی بهتر است که قطعات لوله و اتصالات عوض شوند. استفاده از اتصالاتی مانند مهره ماسوره و بوشن در این موارد بهترین راهکار است.

در صورت عدم دسترسی به اتو لوله کشی ممکن است بتوان با استفاده از اتصالات پلی اتیلن مانند بوشن مساوی یا کمربند پلی اتیلن رفع نشتی را انجام داد. در صورتیکه پارچه یا لقمه اتو لوله کشی دارید اما برق نیست و یا دستگاه اتو خراب است, میتوانید با داغ کردن لقمه اتو لوله کشی روی شعله مستقیم آتش برای اتو کردن لوله و اتصالات در حد چند سر جوش این روش را به کار بگیرید.

رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب

برای رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب بایستی حتما از کنده کاری ولو به صورت محدود انجام شود , وگرنه بدون تخریب نمیتوان این کار را انجام داد. البته بایستی ابتدا مطمین شد که لوله کشی توکار خراب شده و بعضا ممکن است نشتی از اتصالات فلزی گالوانیزه و برنجی بوده و یا شیرآلات بوده و نیازی به کنده کاری و تخریب وجود ندارد.

اما در صورت  سوراخ شدن لوله با مته یا اجسام نوک تیز , بایستی محل تخریب شده و در صورتی که محل مورد نظر سنگ باشد, میتوان با ظرافت سنگ را برش داده و پس از ترمیم لوله کشی مجددا بچسبانیم. این کار نیاز به مهارت و تجربه زیادی داشته و یکی از موارد پرشمار رفع نشتی لوله آب پلاستیکی به شمار میرود.

چسب برای نشتی لوله اب

شاید از برخی شنیده باشید که برای رفع نشتی لوله آب پلاستیکی, چسبهای مخصوصی وجود دارد که این کار را به راحتی انجام میدهد, اما حقیقت ماجرا این است که اغلب این چسب ها راه حل های موقتی بوده و روش با ثباتی برای تعمیر لله کشی نیستند. این نوع چسب ها, اعم از چسب های مایع و نواری محصولات تجاری هستند که بازار چندانی نداشته و متخصص امر مانند مجریان لوله کشی و مهندسین تاسیسات برای رفع نشتی لوله آب پلاستیکی , پنج لایه و فلزی به هیچ وجه از آنها استفاده نمیکنند.


Log out of this account

Leave a Reply

Call Now Button