طریقه نصب فلاش تانک دیواری روکار

طریقه نصب فلاش تانک دیواری روکار

طریقه نصب فلاش تانک

در این نوشته به طریقه نصب فلاش تانک خواهیم پرداخت. در صورت نیاز به نصاب و تعمیرکار فلاش تانک در تهران با ما تماس بگیرید.: 09129242783 بدون تعطیلی

فلاش تانک ها مخازنی هستند که در سرویس بهداشتی ایرانی نصب شده و با فشردن دکمه یا کشیدن طناب حجم زیادی آب را به سمت کاسه توالت روانه کرده و در آن قسمت آب از روزنه های کاسه و خروجی آن به سمت شترگلویی رفته و فضولات جامد داخل شترگلویی را تخلیه و آب تمیز جایگزین فاضلاب کثیف میشود. این فرآیند برای جلوگیری از ورود بوی نامطبوع به داخل سرویس بهداشتی میشود. فلاش تانک ها انواع و سایزهای مختلفی داشته و به دو صورت روکار و توکار نصب میشود. از آنجا که طریقه نصب فلاش تانک توکار شبیه نحوه نصب وال هنگ است, برای آشنایی با چگونگی نحوه نصب فلاش تانک توکار میتوانید به مقاله مذکور مراجعه کنید. در اینجا ما به نحوه نصب فلاش تانک روکار میپردازیم.

طریقه نصب فلاش تانک دیواری

طریقه نصب فلاش تانک دیواری روکار

برای یادگیری نحوه نصب فلاش تانک دیواری لازم است که ابتدا قطعات و طریقه عملکرد فلاش تانک را یاد بگیریم. به طور خلاصه فلاش تانک یک مخزن است که توسط شیر شناور متصل به شیر پیسوار پر شده و کاربر بعد از استفاده با کشیدن طناب یا فشردن شاسی مخزن را تخلیه میکند. با فشار دادن دکمه یا کشیدن طناب, لاستیک تخلیه به سمت بالا حرکت کردن و راه خروج آب را باز میکند. پس از تخلیه کامل آب مخزن, لاستیک سرجای خود قرار گرفته و شناور مجددا مخزن را پر میکند. یعنی فلاش تانک به غیر از مخزن و لوله ها دارای دو مکانیزم پرکن و تخلیه است.

نحوه نصب فلاش تانک

نصب فلاش تانک دیواری شامل جانمایی, مونتاژ و رگلاژ دکمه یا طناب ,لوازم پرکن و تخلیه داخل مخزن , نصب لوله های فلاش تانک, علامت گذاری و تراز کردن محل نصب, نصب شابلون مخزن و قرار دادن مخزن روی شابلون نگهدارنده , آب گیری و تست فلاش تانک میشود.

برخی از برندهای فلاش تانک قابلیت استفاده از دکمه یا طناب را داشته که در زمان نصب بایستی یکی از این دو مورد نصب شوند.

نحوه نصب فلاش تانک روکار

ارتفاع نصب فلاش تانک روکار

هیچ فرقی بین ارتفاع نصب فلاش تانک دکمه ای و طنابی وجود نداشته و فلاش تانک باییستی در نقطه قابل دسترسی و بدون مزاحمت و برخورد نصب شود.

بسته به شرایط سرویس بهداشتی بهترین ارتفاع نصب فلاش تانک در ارتفاع 150 سانتیمتری بوده و از آنجا که لوله های فلاش تانک در طول 30 سانتیمتری بوده و قابل برش هستند, درصورت عدم امکان نصب در ارتفاع 150 میتوان ارتفاع نصب فلاش تانک را کاهش داد. البته به شرطی که مزاحمتی برای کاربر سرویس بهداشتی ایرانی نداشته و شخص به راحتی و بدون مزاحمت بتواند روی کاسه توالت ایرانی نشسته و بلند شود.

لوله کشی فلاش تانک

نکته قابل توجه این است که برای نصب فلاش تانک در سرویس بهداشتی بایستی قبل از اجرای کاشی کاری و در هنگام نصب کاسه توالت ایرانی بایستی لوله عصایی منتهی به کاسه روی کاسه نصب شده باشد. این لوله عصایی توسط یک لاستیک مخصوص با کاسه آب بندی میشود. لوله های فلاش تانک روکار به صورت روی کار به این عصایی وصل شده و تا مخزن فلاش تانک وصل میشوند.

لوله های موجود در بسته بندی فلاش تانک معمولا سایز 3 یا 1 اینچ بوده و بعضا دارای زانوی 90 و 45 درجه برای تغییر جهت محل نصب فلاش تانک هستند. لوله کشی مخزن به کاسه نیازی به چسب نداشته از بالا به پایین به صورت نر و مادگی داخل هم رفته و آب بندی میشوند. برای استحکام این لوله ها بهتر است در هنگام نصب فلاش تانک بست های موجود به دیوار پیچ شوند.

تامین اب فلاش تانک از طریق یک شیر پیسوار آب سرد انجام شده و توسط یک شلنگ پرکن به شناور فلاش تانک نصب میشود.

هزینه نصب فلاش تانک

اجرت نصب فلاش تانک بسته به نوع فلاش تانک بین 400 تا 500 هزار تومان است. البته در صورتی که نصب فلاش تانک به همراه شیرآلات باشد, احتمالا شامل تخفیف بوده و در کنار قیمت نصب شیرآلات توافق میشود. در صورت نیاز به سوال در مورد طریقه نصب فلاش تانک دیواری روکار با ما تماس بگیرید.

انواع فلاش تانک روکار دیواری

از نظر طریقه نصب فلاش تانک,  به دو مدل فلاش تانک توکار و روکار تقسیم بندی میشوند. در فلاش تانک توکار مخزن و لوله ها در زیر دیوار نصب شده و برای استفاده یک دکمه در ارتفاع حدود 1 متری نصب و استفاده شود. اما در نصب فلاش تانک روکار کلیه لوازم روی کار نصب میشوند. اما مکانیزم و کارکرد انواع فلاش تانک یکسان بوده و فقط در ظاهر و قیمت متفاوت هستند.

فلاش تانک روکار از لحاظ نوع استفاده به دو نوع دکمه ای و طنابی تقسیم شده و از لحاظ مکانیزم به دو گونه 1 زمانه و 2زمانه تقسیم بندی میشوند. حجم فلاش تانکها از حدود 5 لیتر تا 12 لیتر متغیر است. در سرویس بهداشتیهایی که شیرالات توکار نصب میشوند , معمولا فلاش تانک نیز توکار نصب و تعبیه میشود. قیمت فلاش تانکهای توکار و هزینه نصب آنها نیز بسیار بیشتر از فلاش تانکهای معمولی است.

فلاش تانک محک, فلاش تانک ایمن آب , فلاش تانک میرآب,  فلاش تانک ایران مدل ساحل و فلاش تانک تاپ مدل پاریس و مدل کلاسیک  از برندهای مشهور فلاش تانک روکار بوده و فلاش تانک اولترا اسلیم یا کتابی نیز که برای سرویس های بهداشتی کوچک استفاده میشوند , از بهترین مارک فلاش تانک ایرانی میباشند.

فلاش تانک پارس گروهه و فلاش تانک قهرمان, کلار, شودر, گبریت, فلاش تانک ایران و راسان هم از برندهای فلاش تانک در نوع توکار میباشند.


Log out of this account

Leave a Reply

Call Now Button