فروش لوله مانیسمان

  • 0

فروش لوله مانیسمان

فروش لوله مانیسمان

فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار مرکز فروش لوله مانیسمان در بازار تهران

تلفن: 09129725653-55598085-55598084

لوله های مانیسمان لوله های بدون درز(seamless) هستند که توسط تکنولوژی خاصی با تراش شمشهای فولادی با سطح مقطع گرد تولید شده و به دلیل اینکه در طول لوله درزی وجود ندارد, مقاومت خوبی در برابر فشار و حرارت دارند. به غیر از روش تولید, آلیاژ مخصوص کربن استیل مواد اولیه این نوع لوله را از قویترین لوله های فولادی کرده است. تولید لوله مانیسمان تحت حرارت بالا و توسط سمبه و ابزار خاصی صورت میگیرد.

لوله های مانیسمان مصارف مختلفی از جمله لوله کشی گاز ,لوله کشی آتش نشانی و اطفای حریق, لوله کشی سیستم های گرمایشی و سرمایشی در ساختمان داشته و در صنایع مختلف از جمله نفت و پتروشیمی, گازرسانی بین شهری و پالایشگاهی, صنایع موادغذایی و داروسازی, صنعت خودروسازی و دیگر صنعت های پایه و مادر داشته و به همین دلیل از مهمترین محصولات فلزی فولادی به حساب می آیند.

فروش لوله مانیسمان تهران

قیمت فروش لوله مانیسمان

لوله های مانیسمان جدای از سایزبندی در وزنها و کلاس های مختلفی تولید شده و از مهمترین آنها میتوان به لوله مانیسمان رده 20 یا معمولی, لوله مانیسمان رده 40, لوله مانیسمان رده 80 و رده 160 اشاره کرد. به دلیل قیمت مناسب تر مصرف لوله مانیسمان معمولی رده 20 و لوله مانیسمان رده 40 مصرف بیشتری نسبت به انواع دیگر داشته و به طور کلی قیمت لوله مانیسمان بسته به وزن, عرضه و تقاضا بازار و برند بستگی دارد.

بخشی از فروش لوله مانیسمان در بازار کشور را لوله های مانیسمان اهواز و کاوه تامین کرده و به دلیل نیاز بیشتر, قسمت قابل توجهی از خرید لوله مانیسمان مربوط به لوله مانیسمان وارداتی و معمولا چینی است. لوله های وارداتی تا حدی کیفیت پایینتر و قیمت مناسبتری داشته, اما برای مصارف لوله کشی ساختمانی مناسب هستند. البته در مقایسه با قیمت لوله گاز کشی درزدار و آی پی آی, قیمت لوله مانیسمان بین 15 تا 20 درصد بیشتر بوده و از این رو بسیاری از مصرف بازار را لوله های آی پی آی مصرف میکنند.

در حال حاضر یعنی سال 1402,قیمت فروش لوله مانیسمان وارداتی سایز 1/2 در حدود 450 هزار تومان, لوله مانیسمان معمولی 3/4 تقریبا 600 هزار تومان, 1 اینچ 850 هزار تومان, 11/4 اینچ 1 میلیون تومان, 11.2 اینچ 1/5 میلیون تومان, 2 اینچ 2 میلیون تومان است. برای استعلام قیمت سایزهای بالاتر با فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار مرکز فروش لوله و اتصالات ساختمانی تماس بگیرید.

قیمت لوله مانیسمان رده 40 با رده 20 وارداتی نیز در حدود 20 تا 25درصد تفاوت داشته و لوله های مانیسمان اهواز و کاوه نسبت به لوله های وارداتی رده 40 حدودا 5 درصد گران قیمت تر هستند.

نکات مهم در خرید لوله مانیسمان

برای خرید لوله مانیسمان بایستی ابتدا مشخص شود که به نیاز و مصرف چیست؟ برای مصارفی همچون لوله کشی گاز خانگی توکار بایستی حتما از لوله مانیسمان یا ای پی آی استفاده شود. در برخی موارد که فشار گاز بالاست, بایستی لوله گاز  فقط مانیسمان رده 40 به بالا باشد. لوله کشی آتش نشانی و اطفای حریق نیز با لوله های مانیسمان رده 20 یا رده 40 بوده و برای لوله کشی سیستم های حرارتی برودتی مانند موتورخانه و داکت اسپلیت نیز به همین روش بسته به صلاحدید مجری و کارفرما انتخاب میشود.

در هنگام فروش لوله مانیسمان باستی به این نکته توجه شود که وزن لوله و دیگر مشخصات از قبیل وزن و سایز دقیقا مشخص شده تا برای اجرای کار مشکلی پیش نیاید. خرید لوله مانیسمان به صورت نقدی بوده و برای اطیمنان از مشخصات بهتر است قبل از خرید یک پیش فاکتور استعلام گرفته تا به رویت و تایید نهایی مجری و پیمانکار برسد. در هنگام تحویل بار بایستی لوله ها دقیقی وارسی شوند تا دقیقا همان لوله مانیسمان دریافت شده و از تحویل لوله هایی با وزن و ضخامت متفاوت و لوله های درزدار, درزمخفی و متفرقه خودداری شود.

در هنگام فروش لوله مانیسمان بایستی دقت کنید که اتصالات مورد استفاده نیز با همان رده و ضخامت خریداری شوند.


Log out of this account

Leave a Reply

Call Now Button