قیمت لوله گاز کشی

قیمت لوله گاز کشی

قیمت لوله گاز کشی

در این نوشته به بررسی انواع قیمت لوله گاز کشی ساختمان خواهیم پرداخت. لوله هایی که برای انتقال گاز شهری انتخاب میشوند, بایستی که استانداردهای لازم برای اجرای لوله کشی گاز ساختمان را از سازمان نظام مهندسی داشته باشند و در کمترین مقدار نیز بایستی تاییدیه های لازم را از مراجع ذی صلاح کسب کنند.

این نوع لوله‌ها به دلیل کاربردهای متنوعشان به عنوان یکی از مهمترین عوامل در انتقال ایمن گاز در محیط‌های مختلف محسوب می‌شوند. این لوله‌ها به دو نوع فولادی و پلی‌اتیلنی تولید می‌شوند و در مدل‌های مختلفی از جمله API، توکار و روکار در بازار عرضه می‌شوند. کاربردهای این محصول بسیار گسترده است و از منازل مسکونی تا صنایع پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و سوله‌های صنعتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. از جمله مزایای لوله‌های گاز می‌توان به ایمنی در انتقال گازها، اثبات کیفیت مواد استفاده شده و دوام در برابر شرایط محیطی اشاره کرد.

لوله های گاز لوله های فولادی هستند که با توجه به انواع اجرای لوله کشی گاز یعنی لوله کشی گاز روکار و توکار مورد استفاده قرار گرفته و رده های مختلفی دارند. به طور کلی لوله های گاز به دو دسته لوله های درزدار و لوله های مانیسمان بدون درز(seamless) تقسیم بندی میشوند.

لوله های گاز درزدار معمولا برای لوله کشی گاز روکار استفاده میشوند, اما نوعی از لوله گاز به نام لوله API وجود دارد که برای لوله کشی گاز توکار هم شرایط لازم و مجوزهای مورد نیاز را کسب کرده و به دلیل قیمت مناسب, در حال حاضر رایج ترین لوله گاز مورد استفاده در ساختمان های معمولی است. با این تفاسیر در لوله کشی گاز روکار میتوان از هر نوع لوله گاز استانداردی یعنی لوله گاز درزدار معمولی , لوله گاز ای پی آی و لوله گاز مانیسمان استفاده نمود.

اما قیمت لوله گاز کشی توکار مانیسمان نسبت به دو نوع دیگر بیشتر بوده و این نکته را یادآور شویم که در لوله کشی گاز توکار حتما اتصالات نیز بایستی مانیسمان باشند. اگر قیمت لوله گاز برای شما در اولویت باشد, میتوان خرید لوله گاز ای پی آی را به شما پیشنهاد کرد.

قیمت لوله گاز کشی

قیمت لوله گاز کشی توکار

با این شرایط برای گازکشی توکار بایستی از لوله های درزار api یا لوله های مانیسمان استفاده کرد که بسته به وزن لوله های ای پی آی و رده لوله مانیسمان این مقایسه بایستی انجام شود. در ساختمان های معمولی عموما اگر از لوله مانیسمان استفاده شود از لوله های مانیسمان رده 20 یا معمولی مصرف میشود, چرا که قیمت لوله گاز کشی مانیسمان رده 40 بیش از حد گران تمام میشود.

در حال حاضر یعنی در نیمه سال 1402 قیمت لوله گاز کشی در انواع مختلف به شرح زیر است.

قیمت لوله 1/2 گازی

شاخه 6 متر

قیمت لوله 3/4 گازی قیمت لوله 1 اینچ قیمت لوله 1.1/4 اینچ قیمت لوله 1.1/2 اینچ قیمت لوله 2 اینچ قیمت لوله 3 اینچ
قیمت لوله مانیسمان چینی 500 هزار تومان 650 هزار تومان 900 هزار تومان 1100 هزار تومان 1600 هزار تومان 2200 هزار تومان 3200 هزار تومان
قیمت لوله API سپاهان 400 هزار تومان 550 هزار تومان 800 هزار تومان 950 هزار تومان 1400 هزار تومان 1800 هزار تومان 2800 هزار تومان
قیمت لوله درزدار سپنتا 360 هزار تومان 480 هزار تومان 760 هزار تومان 850 هزار تومان 1300 هزار تومان 1600 هزار تومان 2600 هزار تومان

لیست قیمت لوله گاز کشی فوق به صورت تقریبی بوده و در صورت افزایش و کاهش وزن هر یک از لوله ها قیمت آنها نیز دستخوش تغییراتی میشود. از آنجا که با کاهش وزن ضخامت لوله ها نیز کم میشود معمولا لوله های گاز با وزن پایینتر کیفیت کمتری داشته و در برابر خوردگی آسیب پذیرتر هستند.

لوله های گاز فولادی علاوه بر گازکشی در لوله کشی موتورخانه و سیستم های حرارتی- برودتی نیز استفاده شده و در بین انواع لوله های فولادی بیشترین مصرف را دارند.

خرید لوله گاز

برای خرید لوله گاز خانگی گزینه های زیر را پیش رو دارید. البته پیش از خرید بایستی با مجری لوله کشی گاز خود مشورت کرده تا علاوه بر استعلام قیمت, کیفیت مدنظر شما نیز برآورده شود.

1. لوله گاز درزدارسپنتا: این نوع لوله گاز از پرفروش‌ترین های لوله گاز است که برای انتقال گاز در اماکن مسکونی و صنعتی استفاده می‌شود. آن‌ها به دو نوع توکار و روکار در ابعاد ۶ متری تولید و به بازار عرضه می‌شوند. مزایای این نوع لوله‌ها شامل مقاومت و استحکام بالا و تنوع در بازار می‌باشد.

2. لوله گاز ای پی آی : این نوع لوله برای مواردی مناسب است که امکان نصب سطوح و موانع برای گازکشی وجود دارد. در نصب این لوله‌ها نکات ایمنی بسیار مهم هستند.

3. لوله گاز مانیسمان چینی: این لوله‌ها بدون درز هستند و جوشکاری در تولیدشان انجام نمی‌شود. به دلیل این ویژگی، قیمت آن‌ها نسبت به دیگر نوع لوله‌ها کمی بیشتر است. در هنگام خرید، باید به مشخصات فنی محصول شامل طول، قطر و سایز دقت کنید.

4. لوله گازی مانیسمان اهواز: کارخانه تولیدی کچو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوله‌های گاز خانگی و شهری در کشور است و دارای کیفیت بالا می‌باشد.

به علاوه در خرید لوله گاز، به نکات فنی مانند نوع مواد تشکیل دهنده لوله (مانند پلی‌اتیلن یا فولاد)، ضخامت، سایز و استانداردهای معتبر نیز توجه داشته باشید.

برای دریافت پیش فاکتور و استعلام قیمت لوله گاز کشی با ما تماس بگیرید.

 


Log out of this account

Leave a Reply

Call Now Button