تعمیر رادیاتور شوفاژ

  • 0

تعمیر رادیاتور شوفاژ

تعمیر رادیاتور شوفاژ

نصب , راه اندازی , سرویس , عیب یابی و تعمیر رادیاتور شوفاژ

تلفن : 09129242783 سراسر تهران و شبانه روزی

این روزها رادیاتور شوفاژ به یکی از وسایل مهم و ضروری در ساختمانهای دارای سیستم موتورخانه و پکیج تبدیل شده و در فصل سرما مهم ترین پخش کننده حرارتی در شهرها محسوب میشوند. البته در برخی ساختمان ها پخش کننده های دیگری مانند فن کویل سقفی و دیواری, گرمایش از کف و داکت اسپلیت نیز به کار گرفته میشوند که در جای خود به آنها اشاره میکنیم.

سیستم رادیاتور و شوفاژ بدین صورت است که آب گرم شوفاژ از مبدا ( موتورخانه مرکزی یا پکیج) توسط لوله کشی به سمت رادیاتورها حرکت کرده و پس از تبادل حرارتی با محیط توسط لوله برگشت مجددا به مبدا باز میگردد.

مهم ترین اصل در سیستم شوفاژ گردش آب گرم شوفاژ است. برای گرم شدن رادیاتور شوفاژ و محیط بایستی آب شوفاژ با یک حرارت حداقلی و سرعت کافی در مدار شوفاژ گردش داشته باشد تا بتواند راندمان کافی داشته باشد.

در صورت سالم بودن سیستم شوفاژ بایستی به سراغ تعمیر رادیاتور شوفاژ رفته و برای گرم کردن آن تمهیداتی انجام دهیم.

به طور کلی در حال حاضر به غیر از حوله خشک کن ها سه نوع رادیاتور فولادی قدیمی , رادیاتور پره آلومینیومی و رادیاتور پنلی متری وجود دارد. رادیاتورهای فولادی بزرگ که در گذشته استفاده میشوند, فقط در ساختمان های قدیمی پیدا شده و رادیاتورهای موجود در بازار فقط از نوع پره ای و پنلی هستند.

رادیاتورهای پره ای آلومینیومی کیفیت و ضریب حرارتی بالایی داشته و تنها مشکل آنها این است که با سیستم پکیج سازگاری زیادی ندارند اما در سیستم موتورخانه ای بسیار عالی کار کرده و عمر بالایی دارند. رادیاتورهای پنلی متری برای سیستم پکیج مناسب بوده و قیمت پایین ترین نسبت به انواع آلومینیومی دارند.

تعمیر رادیاتور شوفاژ

نحوه تعمیر رادیاتور شوفاژ

نشتی از رادیاتور و شیرالات شوفاژ , تجمع رسوب در رادیاتور و هواگرفتن رادیاتور از جمله مشکلاتی است که باعث بروز مشکلات گرم نشدن رادیاتور شوفاژ میشود. در کنار موارد بالا گیرپاژ کردن و نشتی شیر فلکه شوفاژ , رسوب گرفتن لوله رفت و برگشت شوفاژ و بعضا ایراد در پمپ موتورخانه و پکیج ایراداتی هستند که به تنهایی یا به صورت ترکیبی موجب گرم نشدن شوفاژ به اندازه کافی میشوند.

نشتی رادیاتور شوفاژ

نشتی رادیاتور شوفاژ یکی از پرتکرارترین موارد خرابی رادیاتورهاست. در برخی از موارد ممکن است بتوان نشتی را رفع نموده و بعضا تنها راه چاره تعویض رادیاتور شوفاژ است. رفع نشتی و تعمیر رادیاتور شوفاژ در صورتی که چکه از اتصالات رادیاتور باشد, میتواند با تعویض مغزی یا مهره های رادیاتور انجام شود.

برخی از نشتی های ریز رادیاتور به خصوص اگر در شروع راه اندازی باشد, ممکن است با چند روز تحمل رفع شوند. وجود ذره های ریز املاح موجود در آب شوفاژ ممکن است موجب رفع نشتی شود. ریختن مقداری زرچوبه در رادیاتور ممکن است راه حل خوبی باشد.

تعمیر رادیاتور شوفاژ سوراخ شده

بعضی از نشتی هایی که در بدنه رادیاتورهای پره ای رخ میدهد ممکن است قابل حل باشد. رادیاتورهای پره ای توسط مغزی به هم متصل شده و توسط واشر آب بندی میشوند. در برخی موارد ممکن است که با آچارکشی مشکل نشتی حل شود و یا کمی با مشکل بیشتر با بازکردن پره رادیاتور و تعویض واشر رفع نشتی انجام شود. در رادیاتورهای پره ای میتوان با حذف یا جایگزینی پره سوراخ شده مشکل نشتی رادیاتور سوراخ شده را نیز حل نمود.

اما در تعمیر رادیاتور شوفاژ از نوع پنلی کار زیادی برای رفع نشتی شوفاژ نمیتوان کرد. تعمیر رادیاتور آلومینیومی با جوشکاری یا چسب هایی که تحت عنوان های تجاری مختلف به بازار عرضه میشوند , موقتی بوده و انجام شدنی نیست.

جرم گیری رادیاتور شوفاژ

جرم گیری رادیاتور شوفاژ حداقل سه چهار سال یکبار ضروری به نظر میرسد. به دلیل وجود املاح مختلف در آب گرم شوفاژ , به مرور در کف رادیاتورها رسوباتی جمع شده و این مساله باعث میشود که راندمان رادیاتور به تدریج کاهش پیدا کند.

برای زدودن جرم و رسوبات رادیاتور بهترین و ساده ترین کار باز کردن رادیاتور شوفاژ و شستشوی رادیاتور توسط آب گرم و خارج کردن رسوب از داخل رادیاتور است.

برخی از خرابی های رادیاتور شوفاژ با رسوب زدایی حل شده و بعضی از آنها ربطی به تعمیر رادیاتور شوفاژ نداشته و ممکن است اشکال از پمپ موتورخانه , قدیمی بودن لوله کشی , کیپ شدن لوله انبساط و یا مشکل پکیج باشد.

جهت دریافت مشاوره و خدمات تعمیر رادیاتور شوفاژ با تاسیسات تهران تماس بگیرید.

 


Log out of this account

Leave a Reply

Call Now Button