قیمت لوله پلیکا فاضلابی

قیمت لوله پلیکا فاضلابی

Category : لوله کشی

قیمت لوله پلیکا

در این نوشته به بررسی قیمت لوله پلیکا فاضلاب , هواکشی ارزان و فشار قوی میپردازیم . همانطور که مستحضر هستید , لوله پلیکا در سه نوع و دسته معمولی , نیمه قوی و فشار قوی تولید و عرضه میشود . البته هرکدام از دسته بندی های فوق ممکن است به دلیل وزن و مواد مختلف دارای قیمتهای مختلفی باشند .

به ترتیب وزن لوله پلیکا معمولا عموما برای لوله کشی هواکش یا ناودانی , لوله پلیکا نیمه قوی برای لوله کشی فاضلاب و لوله فشار قوی برای آبرسانی در دشتها و زمینهای کشاورزی بکار گرفته میشوند .

با توجه به مصارف متعدد لوله پلیکا در ساختمان و صنایع مختلف ,  قیمت لوله پلیکا با توجه به مواد بکار رفته در آن و همچنین وزن لوله پلیکا و اتصالات تفاوتهای زیادی دارد . به طور کلی لوله پلیکا ( پلی وینیل کلراید ) یا UPVC  ( لوله پلیکا با مواد اصلاح شده ) کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان و همچین سایز صنایع دارد . لوله پلیکا برق , لوله پلیکا فاضلاب , لوله پلیکا ناودانی یا هواکشی , لوله پلیکا آبرسانی و کشاورزی از آن دسته هستند .

لوله پلیکا از لحاظ وزن به سه دسته لوله پلیکا معمولی , نیمه قوی و فشار قوی تقسیم بندی میشود . هر یک از این دسته بندیها نیز به انواع لوله پلیکا استاندارد و بدون مهر استاندارد وجود دارند . معمولا در فروشگاه لوله و اتصالات از نوع استاندارد لوله پلیکا و به خصوص ازنوع نیمه قوی یافت میشود . البته برخی کارخانه ها علاوه بر رعایت شرایط استاندارد سعی کرده اند که با توجه به استراتژی فروش خود لوله پلیکا هایی حتی بیشتر از وزن استاندارد تولید کنند . برندهای مانند لوله پلیکا داراکار , گلپایگان , یزد و … از این مارکهای لوله اتصالات هستند .

مسلم است که قیمت لوله پلیکا قوی یا سنگین از نیمه قوی و معمولی بیشتر است و فاکتور مهم دیگر نوع مواد موجود در لوله پلیکا است .

قیمت لوله پلیکا

قیمت لوله پلیکا فاضلاب

قیمت لوله پلیکا فاضلاب بسته به مواد بکار رفته , وزن لوله و برند لوله تفاوتهای زیادی دارد . در لوله های معمولی قیمت لوله فاضلاب به صورت وزنی معامله میشود و در انواع برند قیمت لوله پلیکا فاضلاب به صورت لیست قیمت همراه با اتصالات به فروش میرسد . به طور استاندارد هر سایز لوله یک وزن حداقلی استاندارد دارد که برخی برندها به خاطر تقویت مقاومت لوله از این وزنها بیشتر تولید میکنند . مثلا لوله 110 نیمه قوی بایستی وزن 9.1 داشته باشد در حالیکه برخی برندها با وزن حدود 11 کیلوگرم تولید میکنند که این باعث میشود که قیمت لوله پلیکا در این برندها گرانتر تمام شود .

اتصالات لوله پلیکا

اتصالات لوله پلیکا معمولا در کارخانه تولید کننده لوله همگون و با موادی یکسان با لوله تولید میشوند . اما ممکن است برخی سازندگان فقط لوله پلیکا یا فقط اتصالات پلیکا تولید کنند .

اتصالات لوله پلیکا شامل زانو 90 و 45 درجه , سراهی 45 و 90 ,  سراهی تبدیلی , تبدیل در اندازه های مختلف , بوشن یا رابط لوله , درپوش , دریچه بازدید و سیفون یا شترگلویی میباشد .

در لوله کشی فاضلاب ساختمان معمولا سایز 63 , 90 و 110 از پرمصرف ترین لوله ها هستند , اما اندازه های لوله پلیکا در قطر 32 , 40 , 50 , 125 , 160 , 200 , 250 و بالاتر هم از اندازه های لوله پلیکا هستند که نه به اندازه سه سایز اصلی اما در جای خود در حدی کمتر برای مصارف خاص استفاده میشوند .

لوله کشی فاضلاب با پلیکا در لوله کشی توالت فرنگی و ایرانی , لوله حمام و آشپزخانه کاربردهای زیادی دارند .

لوله پلیکا ارزان

ارزان ترین لوله پلیکا لوله های گرانول سبک هستند . این نوع لوله های پلیکا علاوه بر اینکه وزن کمی دارند از مواد با کیفیت ساخته نشده اند و اصطلاحا از مواد کهنه یا پلاستیکهای ذوب شده دوباره فراوری شده اند , به خاظر همین قیمت آنها تا حد زیادی از لوله پلیکا پودری یا مواد نو کمتر است .

نوع دیگری از لوله پلیکا ارزان هم لوله های پودری هستند که فقط وزن آنها از لوله پلیکا نیمه قوی کمتر بوده ولی مواد آنها نو بوده و کیفیت بهتری نسبت به لوله گرانول دارند .

لوله پلیکا فشار قوی

لوله پلیکا فشار قوی هم اغلب برای انتقال آب در باغات و زمینهای زراعی و کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرند . این لوله ها ضخامت و وزنی تقریبا نزدیک به دو برابر لوله پلیکا نیمه قوی داشته و بدیهی است که قیمت آنها هم بیشتر شود .

لوله پلیکا upvc

یک نوع لوله دیگر هم که از خانواده لوله پلیکا محسوب شده و کیفیت بیشتری دارد لوله های جدید UPVC هستند . این نوع لوله های بیشتر برای لوله کشی آب استخرهای تفریحی کاربرد داشته و به دلیل  تکنولوژی بالای تولید آنها قیمت بسیار بیشتری از لوله پلیکاهای معمولی دارند.

برای خرید لوله پلیکا و استعلام قیمت برندهای مختلف با پایپ بازار تماس بگیرید.


Log out of this account

Leave a Reply

Call Now Button