درآوردن اشیا از لوله چه روش هایی دارد

  • 0

درآوردن اشیا از لوله چه روش هایی دارد

درآوردن اشیا از لوله

درآوردن اشیا از لوله روش های مختلفی دارد که بستگی به شرایط و مشخصات لوله , جسم سقوط کرده و محل قرار گیری لوله و جسم دارد. معمولا سقوط اجسام در لوله فاضلاب توالت ایرانی, کفشور داخل آپارتمان, پارکینگ و مشاعات یا لوله های بلند پشت بام باعث به وجود آمدن مشکلاتی میشود.

در برخی از موارد, افراد نگران این هستند که قرارگیری یک جسم داخل لوله باعث ایجاد مشکلاتی شده و در بعضی موارد دیگر به دلیل ارزشمند بودن جسم سقوط کرده به داخل لوله یا چاهک فاضلاب, به دنبال خارج کردن و درآوردن اشیا از لوله و چاه فاضلاب هستند.

فارغ از هر دو این شرایط, گزینه های پیش رو برای بیرون آوردن اشیا از لوله کشی و نقاط غیرقابل دسترس ساختمان را بررسی میکنیم.

درآوردن اشیا از لوله

روش های درآوردن اشیا از لوله

قابل دیدن بودن جسم سقوط کرده , میتواند ما را به راحت خارج کردن جسم مورد نظر از داخل چاه فاضلاب امیدوار کند .

  1. اگر اشیا مورد نظر در لوله فاضلاب افتاده باشد و ارتفاع آن زیاد نباشد , شاید بتوان با ابزاری به نام آسان گیر و خرید گیره فاضلاب و حتی یه میله سرخم برخی اشیا را براحتی خارج نمود . طول گیره فاضلابی یا آسان گیرهای موجود در بازار بین 100 تا 145 سانتیمتر هستند . اما در آوردن اشیا از لوله بستگی به مهارت شما دارد.
  2. استفاده از دست که البته ریسکی و پرخطر بوده و ممکن است, صدماتی به دست شما وارد نماید. شاید اینکار کثیف ترین کاری باشد که یک نفر انجام دهد. در صورت افتادن اجسام در توالت فرنگی , کاسه فرنگی بایستی کنده و سپس نصب شود.
  3. در صورتیکه به تجهیزات ویژه ای دسترسی ندارید و مصر هستید که شی مورد نظر را شخصا از چاه توالت در بیاورید , میتوانید با استفاده از جارختی سیمی که سرکجی در خود دارد و یا بوسیله یک سیم مفتولی محکم با ارتفاع مناسب یک چنگک ساخته و جسم مورد نظر را در صورت امکان به سر آن بند کرده و خارج کنید.
  4. احتمالا از سیم مفتول یا چنگک برای اشیایی مانند کلید و زنجیر که جایی برای قلاب کردن دارند ,موثر باشد , اما اجسامی مانند موبایل را نمیتوان با این شیوه ها خارج نمود و احتیاج به ابزارالات مخصوصی هست که تهیه و ساخت آنها برای شما مقرون به صرفه نموده و بهتر است از یک تعمیرکار که کار تخصصی اش همین است کمک بگیرید.
  5. استفاده از جارو برقی که در شرایط خیس هم کار میکنند.
  6. به کارگیری آهنربا برای اشیا آهنی مانند کلید منزل یا سوییچ ماشین
  7. تخریب کف یا سقف و شکافتن لوله کشی فاضلاب , در صورتی که شی قیمت بسیار زیادی داشته و ارزش هزینه های بالاتر را دارد.
  8. استفاده از فنر لوله بازکنی یا دستگاه تراکم هوا

به خاطر تجربه کم بهترست از بیرون آوردن جسم مورد نظر , راسا توسط خود حذر نموده و بالاخص در مورد اشیا قیمتی بهترین روشهای بیرون آوردن اجسام از چاه توالت را از لوله بازکنهاو متخصصین این امر بخواهید. در این زمان ممکن است, استیصال شما موجب شود کاری کنید که شرایط از وضعیت موجود خرابتر شود, بعضی مواقع کاری نکردن بهترین کار است . پس بهترست با خدمات لوله بازکنی تهران تاسیسات تماس گرفته تا در  اسرع وقت و شبانه روزی مشکل را حل نماییم.

در آوردن اشیا از چاه توالت

برای در آوردن اشیا از لوله یا از در آوردن اشیا از چاه توالت به نکات زیر توجه کنید.

1-قبل از هر کاری بایستی خونسردی خود را حفظ کرده و بهترین روش را برای بیرون آوردن قطعه مورد نظر را انتخاب کنید. رعایت مسایل بهداشتی و ایمنی و استفاده از دستکش را خصوصا در این شرایط کرونا حتما جدی بگیرید.

2- از سیفون و فلاش تانک استفاده نکرده و از ریختن آب و مواد دیگر به داخل لوله اجتناب کنید.

3- ارتفاع و قطر لوله و ابعاد جسم مورد نظر را بررسی کنید و سعی کنید از دست برای برداشتن شی مورد توسط دست اجتناب کنید , زیرا ممکن است ارتفاع لوله زیاد بوده ( در سیفون توالت ایرانی) و یا قطر لوله کم باشد و این مساله باعث گیرکردن دست شما در لوله و آسیب به دست شما شود.

3- از فرو کردن و استفاده بیخودی از سیخ , میله و یا هر جسم بلند دیگری تا یافتن روشی کارآمد برای خارج کردن اجسام ممانعت نمایید.

4- با روشن کردن محل مودر نظر بوسیله چراغ قوه یا دستگاه تلفن همراه , بررسی کنید که آیا جسم مورد نظر قابل رویت است یا خیر ؟

5- فاصله بخش زیرین سیفون توالت ایرانی تا کف سرویس بهداشتی بین 35 تا 55 سانتیمتر بوده و ابزار مورد استفاده بایستی حداقل این طول را داشته باشد.

چنگک توالت

آسان گیر اجسام  یا چنگ توالت, در بیشتری موارد استفاده از چنگک توالت موثر است, اما به دلیل اینکه برای درآوردن برخی از اشیا از لوله و چاه مانند موبایل این وسیله موثر نیست. بهتر است به فکر به کارگیری شیوه های دیگری باشید.

 


Log out of this account

Leave a Reply

Call Now Button