تعمیر سوپاپ شیر دوش اهرمی و قدیمی

تعمیر سوپاپ شیر دوش اهرمی و قدیمی

تعمیر سوپاپ شیر دوش

تعویض و تعمیر سوپاپ شیر دوش اهرمی و کلاسیک

نصب و تعمیر شیر آب بهداشتی و ساختمان

نصب روشویی کابینتی و معمولی و تعمیرات

نصب و تعمیر توالت فرنگی و تعویض قطعات

ارایه کلیه خدمات لوله کشی تاسیسات ساختمان

سوپاپ شیر دوش وظیفه تغییر مسیر آب از حالت دوش به حالت پایین ریز و بالعکس را دارد . سوپاپ شیر یک استوانه است که قسمت میانی آن یک شیار برای عبور آب داشته و در یک حالت این شیار موجب عبور آب شده و درحالت دیگر با تغییر زاویه مانع از عبور آب میشود . سوپاپ شیر دوش یک اهرمی و واسطه هم برای استفاده کاربر از ان داشته که معمولا خراب نمیشوند . در هنگام نصب شیرالات دوش حمام بایستی از شیرالات مرغوبی استفاده کنید که کیفیت قطعات آن خوب باشند , چرا که در این زمینه کیفیت قطعات و  لوازم از قیمت و ظاهر شیر مهم تر میباشند .

آب بندی سوپاپ شیر دوش با بدنه شیر هنگام تغییر حالت بوسیله واشر یا ارینگهایی انجام میشود که به مرور زمان بر اثر خوردگی مستهلک و خراب میشوند .

تعمیر سوپاپ شیر دوش

تعمیر سوپاپ شیر دوش اهرمی

برای تعمیر سوپاپ شیر دوش اهرمی درصورت خراب بودن واشرها و نشتی بخاطر نبودن یا پارگی واشر یا اورینگ میتوانید با تعویض این واشر شیر اهرمی خود را تعمیر کنید .

البته برخی مواقعی وجود ترک یا شکستگی در بدنه سوپاپ شیر نیز باعث نشتی آب میشود که در این صورت بایستی کل سوپاپ تعویض شود .

اگر با تعویض واشرهای سوپاپ نیز به نتیجه مطلوب نرسیدید بایستی سوپاپ دوش را عوض کنید . البته جنس لوازم یدکی شیر الات خیلی مرغوب نبوده و پس از تعویض سوپاپ شیر نیز ممکن است , شیر همچنان درست نشود که در این صورت مجبور به تعویض کل شیر میشوید .

تا جاییکه میتوانید بهتر است از سوپاپ شیر شبیه خود و از جنس مرغوب استفاده کنید . البته سوپاپ شیر دوش اهرمی چند مدل یک تکه و دوتکه دارند که برای پیدا کردن شبیه خود بایستی سوپاپ همراهتان باشد .

تعمیر سوپاپ شیر دوش قدیمی

تعمیر سوپاپ شیر قدیمی

تعمیر سوپاپ شیر قدیمی بستگی به نوع سوپاپ دارد . شیرهای دوش قدیمی یا کلاسیک یا پیچی دو نوع هستند , یک نوع از آنها اهرمی هستند که در جهت بالا و پایین تغییر جهت میدهند و گونه دیگری که سوپاپ چرخشی نام دارد , مانند عقربه ساعت در 180 درجه تغییر جهت میدهند . ساختار کلی آنها نیز مانند سوپاپ شیر دوش اهرمی است و استوانه میانی تغییر مسیر را اعمال میکند . البته هرکدام از اینها نیز سایزهای مختلفی دارند .

تعویض واشر یا استوانه میانی یا تعویض کامل سوپاپ راه حل تعمیر سوپاپ شیر دوش قدیمی است . برای خرید و تهیه این گونه سوپاپها بهتر است , که قطعه معیوب همراه شما باشد تا دقیقا شبیه آنرا تهیه کنید .


1 Comment

حامد

نوامبر 2, 2020 at 5:05 ق.ظ

سلام ممنون ، خیلی خوب توضیح دادید .
احسنت

Log out of this account

Leave a Reply

Call Now Button