شکستن شیر پیسوار در آوردن رزوه شکسته از لوله 09129352189

در این مقاله می خوانید...

شکستن شیر پیسوار در آوردن رزوه شکسته از لوله 09129352189

شکستن شیر پیسوار در لوله

خرابی رزوه و شکستن شیر پیسوار در لوله و در آوردن رزوه شکسته از لوله

برخی مواقع در هنگام بازکردن , تعویض و  نصب شیر پیسوار , شیر پکیج , شیر لباسشویی , نصب شیرالات و امور مربوط به لوله کشی ساختمان , دنده فرسوده یا با کیفیت پایین درون لوله یا زروه اتصالات شکسته و دست ما در پوست گردو قرار میدهد .

برای رفع این مشکل به مهارت زیادی نیاز است تا با دقت رزوه شکسته را از داخل دنده در بیاوریم و اگر فکر میکنید از عهده این کار بر نمی آیید بهتر است با ما تماس بگیرید تا متخصصان ما به طور تخصصی اینکار را برای شما انجام دهند .

تلفن : 09129242783 – 09129352189 سراسر تهران شبانه روزی

شکستن شیر پیسوار در لوله

در ادامه راه حلهایی برای انجام اینکار به شما ارایه میدهیم , اما تاکید میکنیم در صورت نداشتن مهارت , ممکن است خسارت بیشتری به لوله کشی زده و هزینه شما تا چندین برابر اضافه شود .

نحوه بستن شیر پیسوار

معمولا این شکستگیها در زمان بستن شیر پیسوار اتفاق میفتد , علت آنهم معمولا کیفیت بد شیر پیسوار یا قدیمی و کهنه بودن آن است . بهترست در هنگام شیر پیسوار , به علامت استاندارد شیر پیسوار و برنجی بودن آن دقت کنید . شیر پیسوار در دو سایز 1/2 *3/8 و 1/2 * 1/2 به بازار عرضه میشود .

ابتدا شیر فلکه قطع کن آب سرد یا گرم واحد را ببندید .

مهمترین قسمت در بستن شیر پیسوار بازکردن شیر پیسوار قبلی است که بایستی دقت کنید . اگر اسپری چسب 123 یا اسپریهای بازکننده پیچ دارید درصورت استفاده کمی کارتان راحتتر میشود .

برای بستن شیر پیسوار نوار تفلون در جهت عقربه های ساعت که جهت پیچیدن دنده لوله کشی است بسته به نوع نوار تفلون بین 10 تا 20 دور و سپس با استفاده از یک آچار فرانسه یا تخت اقدام به نصب شیر پیسوار نمایید .

شکستن شیر آب

حال به آرامی شیر پیسوار را باز کرده و بدون شدت به پیچاندن شیر پیسوار در جهت خلاف عقربه های ساعت اقدام میکنیم . درصورت شکستن دنده شما به دردسری که نباید افتاده اید .

البته شکستن شیر آب در درون رزوه نه برای شیر پیسوار که ممکن است برای شیر ماشین لباسشویی , شیر آب حیاتی , شیر مخلوط , لنگی شیر مخلوط , روپیج توپیچ و سایر اتصالات لوله کشی اتفاق افتاده و شما را به دردسر بیندازد .

درآوردن رزوه شکسته

در آوردن رزوه شکسته یک کار حساس است . برای اینکار با استفاده از یک تیغ اره ترجیحا مویی از سه یا چهار نقطه به فواصل مساوی یک خط باریک به ضخامت نصف پوسته شکسته شده , خط و برش مقطعی می اندازید .

بعد از اینکه اینکار را در سه یا چهار نقطه تکرار کردید , با استفاده از یک پیچ گوشتی دو سو و یک چکش تقه هایی به لبه شکسته شده میزنید تا , قطعات شیر پیسوار یا دنده شکسته شده از داخل لوله دربیایند .

نکته مهم اینکه عمق برشها را زیاد نکنید تا صدمه ای به دنده اصلی که سالم مانده نخورد , در این صورت برای تعویض اتصال خراب شده , هم احتیاج به کنده کاری و تخریب اطراف اتصال را داشته و هم زمان و هزینه بیشتری را بایستی صرف کنید .

ابزار در آوردن پیچ شکسته

ابزار در آوردن پیچ شکسته و روزه آسیب دیده , از ابزاری به نام آچار چپگرد استفاده نمود که پیدا کردن آن خیلی مشکل است و شاید در برخی ابزار فروشیهای حسن آباد بتوانید پیدا کنید .

به طور کلی برای بازکردن هر رزوه و پیچی که با زبان خوش باز نمیشود , دو راه بیشتر وجود ندارد . اگر زور و نیروی فیزیکی افاقه نمیکند با کمی اسپری الکلی مثلا اسپریهای مخصوص اینکار یا اسپری چسب 123 و نیروی مجدد متوانید درنهایت پیچ بدقلق را باز کنید .