هزینه لوله کشی پکیج دیواری روکار , توکار , تک لایه و پنج لایه

هزینه لوله کشی پکیج دیواری روکار , توکار , تک لایه و پنج لایه

لوله کشی پکیج روکار و توکار

صفر تا صد لوله کشی پکیج دیواری و زمینی لوله کشی ساختمان و آپارتمان

اجرای لوله کشی شوفاژ روکار و توکار , کلکتوری , انشعابی , زیرسقفی

اجرای لوله کشی پنج لایه , تک لایه , رایزر فلزی و فویل دار

اجرای لوله کشی آب و فاضلاب , رادیاتور و پکیج

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز خانگی و تجاری

نصب و تعمیرات رادیاتور و شیرالات بهداشتی

برآورد هزینه تعویض و اجرای لوله کشی پکیج شوفاژ دیواری

تلفن : 09129242783 بدون تعطیلی

لوله کشی پکیج دیواری

نحوه اجرای لوله کشی پکیج

نحوه اجرای لوله کشی پکیج بسته به متراژ و مساحت آپارتمان , تعداد رادیاتور و طول لوله کشی ممکن است , تغییراتی در شیوه اجرا و سایزبندی لوله کشی داشته باشد.

نوع اجرای لوله کشی  میتواند از نوع لوله کشی روکار باشد و یا توکار . ازنظر توزیع انشعابات هم لوله کشی شوفاژ به دو صورت لوله کشی انشعابی و کلکتوری تقسیم بندی میشود.

هر یک از انواع لوله کشی دارای دستورالعملها و نکاتی است که بایستی مو به مو رعایت شود تا بازدهی آن به اندازه کافی باشد.

البته در برخی ساختمانها برای گرمایش بجای رادیاتور از سیستم گرمایش از کف و فن کویل استفاده میشود که بدلیل اینکه یک مبحث جداگانه است در جای خود به آن میپردازیم.

لوله کشی پکیج روکار

لوله کشی پکیج روکار شاید خیلی ظاهر جالبی نداشته باشد اما برخی مواقع بخاطر هزینه بالای لوله کشی توکار و دردسرهایی نظیر کنده کاری و بنایی و صرف مدت زمان بیشتر و مخارج افزون تر ما مجبور به استفاده از لوله کشی پکیج روکار میشویم. لوله کشی پکیج روکار در چند حالت انجام میشود.

1- در ساختمانهایی که دارای موتورخانه مرکزی بوده و مالک قصد دارد از سیستم گرمایشی پکیج دیواری استفاده کند . در این نوع لوله کشیها , ابتدا بایستی مشخص شود که آیا لوله گاز 3/4 و بیشتر در نزدیکی محل نصب پکیج وجود دارد, و یا امکان لوله کشی گاز با قطر بالا وجود دارد یا خیر . زیرا لوله کشی گاز با سایز 1/2 نمیتواند جوابگوی مصرف پکیج باشد و در اوج مصرف پکیج مکررا خاموش شده و یا اصلا روشن نمیشود. لوله کشی سرد و گرم و رادیاتور در این روش از مبدا پکیج به سمت مصرف کننده ها به صورت گرم و سرد و رفت و برگشت اجرا میشود.

2- در ساختمانهایی که در آن لوله کشی آبگرمکن به پکیج تبدیل شده است نیز میتوان از لوله های سرد و گرم استفاده کرده و اگر کهنه بودند مجددا اجرا شوند . اما در لوله کشی برای رادیاتورها بایستی با لوله های تک لایه و پنج لایه برای پکیج لوله کشی را انجام داد .

3- در ساختمانهای که قبلا مجهز به پکیج  و بدلیل پوسیدگی و خرابی لوله ها ما مجبور به لوله کشی مجدد هستیم.

لوله کشی توکار

ساختمانهای نوساز لوله کشی به دو روش کلکتوری و انشعابی اجرا میشود . در ساختمانهای قدیمی و در حال بازسازی نیز میتوان از لوله های قدیمی در صورت قابل اطمینان بودن لوله کشیها استفاده نمود.

در لوله کشی توکار پس از مطمین شدن از تامین لوله گاز , یک لوله سرد ورودی به پکیج متصل شده و لوله آب مصرفی یا روی کار اجرا میشود و یا به لوله های قبلی ( در صورت سالم بودن) متصل میشوند.

لوله های رادیاتور نیز بمانند لوله کشی آب مصرفی در صورتی که سالم باشند میتوانند به لوله های قدیمی متصل شوند و یا روی کار اجرا شود.

لوله کشی کلکتوری

در روش کلکتوری پکیج , یک کلکتور یا توزیع کننده در خط رفت پکیج و یک کلکتور در لاین برگشت رادیاتورها در نظر گرفته و برای هر رادیاتور یا هر بخش از آپارتمان یک شیر قطع کن تعبیه میکنیم.

در این روش هیچ اتصالی در کف بکار نرفته و بهمین خاطر تا حد زیادی خیالمان از بابت نشتی از اتصالات که شایعترین دلایل نشتی در لوله های پلیمری است , راحت میشود. مصرف لوله در این نوع لوله کشی بسیار زیادی بوده و بجای آن مصرف اتصالات تقریبا به غیر از ابتدا و انتهای هر خط به صفر میرسد.

نقشه لوله کشی پکیج

بهتر است برای طراحی لوله کشی در هر نوع و متریال یک نقشه یا طرحی روی کاغذ آورده و تا حد امکان از روی نقشه اجرا شود . در این نوع لوله کشی یک لوله ورودی آب سرد و یک لوله آب گرم در خروجی و یک جفت لوله کشی گرمایش به سمت رادیاتورها تعبیه میشود .

قیمت لوله کشی پکیج

قیمت لوله کشی بستگی به تعداد رادیاتورها و متراژ لوله کشی و همچنین نوع متریال بکار رفته در لوله کشی دارد . لوله کشی پنج لایه گرمایشی هزینه بیشتر چه از حیث دستمزد و چه از لحاظ هزینه خرید لوله اتصالات داشته و در لوله کشی نوع کلکتوری که هزینه آن به مراتب بیشتر میشود.

قیمت لوله کشی گرمایشی برای یک واحد 60 تا 70 متری و دارای سه رادیاتور و حوله خشک کن , فقط اجرت لوله کشی روکار رادیاتورها 4 تا 5 میلیونتومان اجرت و حدود همین مقدار هم هزینه جنس میشود.

هزینه لوله کشی آب سرد و گرم نیز بستگی به میزان آن تقریبا همین مقدار میشود . البته قیمتهای فوق به غیر از هزینه نصب رادیاتور بوده و ممکن است بر این میزان افزوده شود. شاید روی هم رفته رقمی حول و حوش 14 تا 18 میلیون تومان برای براورد قیمت لوله کشی سرد و گرم و رادیاتور در واحدهای 60 تا 120 متری رقمی تقریبا دقیق باشد.

جنس لوله های پکیج

جنس لوله های پکیج از لوله های تک لایه , سه لایه یا فویل دار ( کامپوزیت ) و لوله های پنج لایه انتخاب شود . هزینه های لوله کشی به ترتیب فوق افزایش یافته و هرکدام دارای مزایایی هستند.

در لوله کشی پکیج به صورت کلکتوری فقط میتوان از لوله های پنج لایه استفاده نمود. در لوله کشی پنج لایه قیمت اتصالات لوله کشی پکیج به دلیل بالا برنجی بودن آنها خیلی بیشتر از اتصالات تک لایه است.

نکات مهم در لوله کشی پکیج

چند نکته در لوله کشی گرمایشی و در لوله کشی سرد  گرم وجود دارد که بایستی به آنها دقت نمود .

در لوله کشی رادیاتورهایی که فاصله آنها از شوفاژ دیواری زیاد است , بخاطر اینکه مبنای لوله کشی شوفاژ گردش مناسب آب است , ممکن است سرعت حرکت آب شوفاژ به اندازه ای نباشد که رادیاتور دور افتاده را گرم نماید .

بخاطر همین برای گرم کردن رادیاتور مذکور در مسیر رفت شوفاژ یک لوله و انشعاب مساوی با انشعاب خط اصلی قرار داده و در مسیر برگشت , سایز لوله برگشت را بسیار بزرگتر از لوله رفت اجرا میکنند . به این نوع لوله کشی , لوله کشی معکوس گفته میشود که موجب میشود که گردش آب در این رادیاتور تقویت شده و گرمای آنها نیز به حد قابل قبولی برسد .

در لوله کشی گرمایش تراز افقی لوله کشی بایستی یکسان و تراز بوده و از شیب و افت در لوله کشی برحذر باشید.

سایزبندی لوله کشی بسیار مهم است و بالاخص انتخاب لوله اصلی باید بگونه ای انجام شود که کل رادیاتورها گرم شوند. روکار بودن و کم بودن خروجی پکیج دلیل بر کاهش سایز لوله اصلی نیست.

برای برآورد هزینه لوله کشی پکیج دیواری روکار و توکار با ما تماس بگیرید.

 


2 Comments

وحید طبری

فوریه 26, 2021 at 7:54 ب.ظ

لوله کشی پکیج با لوله کشی پنج لایه و تک لایه جه فرقی داشته و تفاوت قیمتی داره ؟ برای لوله پکیج روکار کدوم بهتره چه از لحاظ فنی و چه از نظر ظاهری ؟

تعمیر و سرویس پکیج تجریش | لوله کشی ساختمان تهران

نوامبر 6, 2021 at 11:43 ق.ظ

[…] و کاهش مصرف گاز , برق و حتی آب شود. شستشوی مدار گرمایشی و لوله کشی پکیج نیز از مواردی است که بایستی هر 3 تا 4 سال یکبار انجام […]

Log out of this account

Leave a Reply

Call Now Button