لوله کشی پنج لایه آب , شوفاژ و گرمایش از کف

لوله کشی پنج لایه آب , شوفاژ و گرمایش از کف

لوله کشی پنج لایه

اجرا و تعمیرات لوله کشی پنج لایه پرسی و کوپلی 09129242783 سراسر تهران

اجرای لوله کشی روکار و توکار کلکتوری و انشعابی آب, لوله کشی شوفاژ و پکیج  طراحی و اجرای لوله کشی گرمایش از کف از صفرتاصد با مصالح و بدون مصالح

قیمت لوله کشی پنج لایه

لوله کشی پنج لایه ساختمان

لوله کشی پنج لایه در ساختمان برای مصارف لوله کشی آب و گرمایشی شوفاژ و پکیج مورد استفاده قرار میگیرد . لوله کشی کلکتوری آب و رادیاتور , لوله کشی انشعابی و لوله کشی گرمایش از کف استفاده عمده لوله های 5 لایه در ساختمان هستند . لوله های پنج لایه از سایز 16 میلیمتر تا سایز 63 میلیمتر تولید و مورد استفاده قرار میگیرند .

روش تولید لوله پنج لایه

لوله پنج لایه لوله های تلفیقی یا کامپوزیتی هستند , که از ترکيب دو لايه پلي اتيلن مشبک شده یا PEX ب و يک ورقه آلومینیوم و دو لايه چسب ویژه تشکيل شده اند .

لوله های پنج لایه دارای  لايه هاي درونی و بیرونی از جنس PEX  و لايه وسطی از فویل آلومينيوم هستند . حفظ یکپارچگی و افزایش استحکام و انعطاف لوله های را در اصل مدیون لایه آلومینیومی هستند . بهداشتی بودن , عدم ایجاد واکنش شیمیایی و نفوذناپذیری نیز از خصوصیات PEX بوده و دلیل طراحی لایه های لوله بدین ترتیب همین مطلب میباشد .

اتصالات لوله پنج لایه

لوله های پنج لایه اغلب بوسیله اتصالات از جنس برنج به یکدیگر یا به شیرالات و سایر اتصالات متصل میشوند . البته به ندرت برخی کارخانجات به صورت محدود اتصالاتی از جنس مواد پلیمری تولید نمودند ,که بخاطر عدم کیفیت لازم خیلی مورد اسقبال قرار نگرفت .

اتصالات پنج لایه در ابتدا به دو شکل پرسی و مهره ماسوره ای تولید و عرضه میشد . اما با ظهور اتصالات کوپلی در ده سال اخیر , در حال حاضر از دو نوع اتصالات پرسی و اتصالات کوپلی در لوله کشی پنج لایه استفاده میشود . اتصالات کوپلی به پیچ و مهره ای نیز معروف هستند , و برای استفاده از آنها فقط به یک آچار نیاز است .

بخاطر اختلاف قیمت اتصالات پرسی و کوپلی در ساختمانهای نوساز اغلب از اتصال پرسی استفاده میشود , اما در خرده کاریها و درلوله کشیهای تک واحدی از لوله کشی کوپلی استفاده میکنند . وزن و ضخامت اتصالات کوپلی بیشتر است و قیمت آنها و همچنین دوام آنها زیرکار بسیار بیشتر از اتصالات پرسی میباشد .

در لوله کشی پنج لایه پرسی , پس از قرار دادن اتصال , یک حلقه پرس استیل روی لوله و اتصال قرار گرفته و بوسیله پرس , آب بندی میشوند .

اتصالات کوپلی از سایز 40 به بالا به اتصالات کلمپی تبدیل میشوند که ساختاری شبیه به اتصالات کوپلینگی دارند اما یک پیچ و مهره نگهدارنده برای افزایش استحکام در فشارهای بالا در اندازه های بزرگ اتصالات تعبیه شده است .

انواع اتصالات لوله کشی پنج لایه

بهترین مارک لوله پنج لایه

برندهای داخلی و خارجی پنج لایه زیادی در بازار ایران فعالیت میکنند , اما ما به شما پیشنهاد میکنیم که از مارکهای لوله پنج لایه ایرانی استفاده کنید که هم از نظر قیمت مقرون به صرفه هستند و هم از لحاظ کارایی در طول 20 سال گذشته , پاسخگوی مناسبی برای لوله کشی پنج لایه داشته اند .

لوله پنج لایه نیوپایپ , سوپرپایپ , ایزوپایپ , ایزی پایپ , وحید  و دیگر برندهای ایرانی در بازار به همراه چند مارک دیگر خارجی از فروشندگان عمده لوله های پنج لایه در ایران هستند که برندهای ایرانی بعضا ضادر هم میشوند .

قیمت لوله کشی پنج لایه

قیمت لوله کشی پنج لایه بستگی به میزان و حجم کار دارد اما بطور کلی اگر متراژ بالا باشد , قیمت متری لوله کشی حدودا بین 10 تا 15 هزار تومان تا سایز 32 و اگر کمتر از 100 متر لوله کشی باشد, متری 16 تا 20 هزار تومان اجرت لوله کشی است.

برای کارهای خرده کاری هم دستمزد لوله کشی بصورت چکی و کنتراتی تعیین میگردد .

تفاوت لوله سوپرپایپ و نیوپایپ

تفاوت لوله سوپرپایپ و نیوپایپ تنها در نام برند آنهاست و تفاوت چندانی در کیفیت و اجرا ندارند .

واقعیت این است که این دو برند تقریبا دو رقیب اصلی لوله پنج لایه در ایران هستند . سوپرپایپ قیمتی تقریبا به مراتب بالاتر دارد و نیوپایپ با قیمت پایین و تیراژ فروش بیشتری کار میکند . بهترین مارک لوله نیوپایپ یا سوپرپایپ است را قطعا نمیتوان گفت و هرکدام از اینها ممکن است در شرایط مختلف , ویژگیهای متفاوتی داشته باشند .

ابزار لوله کشی پنج لایه

ابزار لوله کشی پنج لایه شامل دستگاه پرس لوله پنج لایه , فکهای هر سایز لوله , قیچی لوله بر مخصوص , برقو کونیک کن  (ریمر) لوله در هرسایز برای ایجاد پخ متناسب , خصوصا برای سایزهای بالا لازم است .

دستگاه پرس لوله پنج لایه

دستگاه پرس لوله پنج لایه نیوپایپ در سه مدل دستی , هیدرولیکی و برقی وجود داشته و مورد استفاده قرار میگیرد . نمونه دستی قیمت زیر 500 هزار تومان داشته و از کیفیت پرس خیلی خوبی برخوردار نیست و در استفاده از آن با نیروی دست لوله کش خیلی بایستی توازن را در نظر گرفت . دستگاه پرس لوله کشی پنج لایه هیدرولیکی نیز با نیروی دست کار میکند , اما بخاطراینکه با تکنولوژی پمپهای روغنی کار میکند , نیروی دست کاربر را چندین برابر میکند . این نوع دستگاه قیمت حدود 700 هزار تومان تا 1200000 تومان دارد .

دستگاه پرس تمام اتوماتیک شارژی برقی پنج لایه نیز قیمتی بالای 10 تا 30 میلیون داشته و بهترین نوع دستگاه پرس محسوب میشود .

همه دستگاههای فوق دارای فکهای متحرک در سایزهای مختلف هستند . این فکها یا قالبها برای هرسایز متفاوت هستند .

تعمیر لوله پنج لایه

در تعمیر لوله های پنج لایه اکثرا از اتصالات کوپلی یا کلمپی استفاده میشود , زیرا فک قالبهای دستگاه پرس محیط بزرگ میخواهد . بوشن مساوی , سراهی مساوی یا بوشن و سراههای یک سردنده از اتصالاتی هستند که در تعمیر لوله کشی پنج لایه مورد استفاده قرار میگیرند . سوراخ شدن لوله پنج لایه با مته درل و نشتی از پرس لوله پنج لایه از شایعترین خرابیهای لوله پنج لایه هستند .

لوله کشی پنج لایه گرمایش از کف

لوله کشی پنج لایه گرمایش از کف با لوله های سایز 16 و نصب کلکتورهای گرمایش از کف اجرا میشوند . کف سازی , فوم یا بست گرمایش از وسایل لوله کشی گرمایش از کف هستند .


5 Comments

نمایندگی نیوپایپ با 26 درصد تخفیف روی لیست قیمت | لوله کشی ساختمان تهران

ژوئن 20, 2021 at 10:57 ق.ظ

[…] . لوله نیوپایپ یک لوله تلفیقی یا کامپوزیت درجه یک برای لوله کشی پنج لایه میباشد و یکی از جدیدترین لوله کشیها در کشور است . […]

روش لوله کشی کلکتوری | لوله کشی ساختمان تهران

سپتامبر 29, 2021 at 11:45 ق.ظ

[…] که گفتیم , لوله کشی پنج لایه کلکتوری برای سیستم های موتورخانه و پکیج دیواری به […]

انواع دستگاه پرس لوله پنج لایه | لوله کشی ساختمان تهران

اکتبر 18, 2021 at 5:43 ب.ظ

[…] لوله کشی و تاسیسات کار حرفه ای محسوب میشود و برای اجرای لوله کشی پنج لایه به صورت پرسی کاربرد دارد. این دستگاه دارای دو فک بوده […]

کریم بخشی پور

مارس 17, 2022 at 9:07 ب.ظ

با درود ❤️
آیا می توان برای رادیاتور با سیستم لوله کشی کلکتوری از لوله سایز 16 استفاده کرد؟ تعداد نه رادیاتور و دو حوله خشک کن دور ترین رادیاتور حدود بیست متر. و هم آب مصرفی گرم و سرد با لوله 16 و کلکتوری؟

    admin

    مارس 30, 2022 at 1:33 ب.ظ

    با درود, سایز 16 برای این تعداد رادیاتور یک مقدار شبه برانگیز بوده و بهتر است از لوله سایز 20 استفاده شود به خصوص در فاصله 20 متری که حتما بایستی از لوله رفت و برگشت 20 استفاده کرد. تفاوت هزینه ای خیلی فاحش بین لوله 16 و 20 وجود ندارد اما احتمال گرم نشدن رادیاتور در چنین آپارتمانی با قطر 16 بسیار بالاست.

Log out of this account

Leave a Reply

Call Now Button